شناسهٔ خبر: 67672215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

برپایی اجتماع سوگواران در روز تاسوعای حسینی در خراسان شمالی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برپایی اجتماع سوگواران بصیرتی در روز تاسوعا با حضور عزاداران روستاهای دهستان گیفان در بقعه متبرکه ایوب نبی(ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام عظیم آسوده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه امسال نیز طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان در حال اجرا است، اظهار کرد: در این طرح در بقاع متبرکه استان، خیمه های معرفت برپا شده که هدف از برپایی آن بصیرت افزایی است.

وی افزود: طرح بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه متبرکه این استان با هدف تبیین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) در حال برگزاری است.

حجت الاسلام آسوده ادامه داد: تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و بیان نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین(ع) از اهداف طرح بصیرت عاشورایی است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۰ مبلغ به بقاع متبرکه استان اعزام شده است که آن‌ها امر تبلیغ را انجام می دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی گفت: حدود ۹۰ درصد موقوفات استان برای عزاداری امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه این امر نشان از عشق، ارادت و سرسپردگی مردم این استان به امام حسین (ع) دارد، ادامه داد: بیشتر موقوفات این شهرستان مربوط به ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه است، گفت: این امر جزو باورهای دینی ما بوده که مورد تأکید ائمه معصومین (ع) بوده است.

آسوده با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی و اصلی این سازمان اجرای نیت‌های واقفان است که در راستای خدمت به عزاداران سیدالشهدا (ع) وقف کرده‌اند و باید هزینه شود، افزود: درباره موقوفاتی که قید مکان دارند و نیت واقف مشخص شده است که در کدام مسجد و هیئت هزینه شود، موظف به اجرای نیت واقف هستیم.

وی اظهار کرد: اگر نیت، قید مکان نداشته باشد، متولی موقوفه می‌تواند به هیئت‌هایی که نیاز دارند کمک کند که هر سال این امر انجام شده است و امسال نیز بر اساس ظرفیت‌های موجود ادامه دارد.

نظر شما