شناسهٔ خبر: 67647345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان:

کنگره بزرگ اربعین حسینی همراه با پیوست فرهنگی باشد

رشت _ استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت غنای فرهنگی در مواکب حسینی گفت: کنگره بزرگ اربعین حسینی همراه با پیوست فرهنگی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح شنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین گیلان اظهار کرد: احیای اسلام ناب محمدی فلسفه اصلی قیام عاشورا و امام حسین علیه السلام بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اربعین قدرتمندترین رسانه تبلیغی اسلام است، گفت: محافل اربعین باید به معنای واقعی گرامی داشته باشد.

عباسی با اشاره به عمق جنایات ظلم و ستم علیه مردم غزه و فلسطین بیان کرد: دنیا را ظلم و ستم فرا گرفته و پیاده روی اربعین فرصتی برای دادخواهی از مظلومان جهان است.

وی کنگره اربعین حسینی را بزرگترین گردهمایی جهان دانست و افزود: این کنگره بزرگترین گردهمایی جهانیان حتی با حضور دیگر مذاهب و ادیان است و باید اهداف عالیه نظام اسلامی و انقلاب حضرت مهدی موعود در آن با کار فرهنگی دنبال شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم پشتیبانی همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از اعزام زوار اربعین حسینی بیان کرد: حمایت مادی، معنوی و فرهنگی پیش، حین و پس از کنگره بین‌المللی اربعین باید در ستاد اربعین حسینی بیشتر دنبال شود.

عباسی با بیان اینکه اقامه نماز و اجرای امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین علیه السلام است، گفت: اربعین یک فرصت استثنایی در اسلام است و باید اقامه نماز اول وقت، امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه فرهنگ ناب محمدی صلوات‌الله علیه در مواکب و زائران دنبال شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت غنای فرهنگی در مواکب حسینی افزود: آموزش، ترویج فرهنگ اسلامی و نهادینه شدن باورهای حسینی در زائران و خادمان حسینی باید با اقدامات فرهنگی و به‌کارگیری ابزارهای ارتباطی از جمله نرم‌افزارهای کاربردی دنبال شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اربعین حسینی فرصتی برای اثبات حقانیت قیام عاشورا و جریان اسلامیت است، گفت: باید در اربعین حسینی ارزش‌های اسلامی و حقانیت جبهه حق به ویژه جبهه مقاومت، جنایت غرب علیه مردم مظلوم جهان به ویژه غزه و آینده روشن انقلاب و سیطره مسلمانان، به جهانیان رسانده شود.

عباسی با تاکید بر بر مردمی سازی اربعین حسینی در ابعاد مختلف اضافه کرد: مردم برگزارکننده اصلی کنگره اربعین هستند و دولت فقط تسهیل گری می‌کند.

وی با بیان اینکه باید برنامه فرهنگی در اربعین پیش بینی شود، افزود: کنگره بزرگ اربعین حسینی باید همراه پیوست فرهنگی باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مباحث فرهنگی و اعتقادی کنگره اربعین بیان کرد: دستاورد و اثرگذاری کنگره اربعین باید در جامعه ملموس شود و فقط نگاه شکلی به این اجتماع کافی نیست.

نظر شما