شناسهٔ خبر: 67647250 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد خبر داد:

استفاده از تکنیک درون درمانی جهت حفاظت از درختان کهنسال فضای سبز یزد

یزد- سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: به منظور افزایش عمر، شادابی و سبزینگی گیاه، درختان کهنسال شهر یزد با روش جدید تزریق مواد غذایی و کود های ریزمغذی (STEM INJECTION) تیمار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد سعید کاشفی با بیان این که یکی از رسالت های اصلی در شهر میراث جهانی یزد حفظ درختان موجود و قدیمی این شهر است، اظهار داشت: اقدامات موثر و هدفمندی در جهت حفاظت و نگهداری از درختان سطح شهر در جریان است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در جریان بازدید از اجرای طرح علمی تزریق به تنه درختان که با همکاری و بهره گیری از نظرات اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در حال انجام است، گفت: درختان نیز مثل همه موجودات زنده به دلایل مختلف بیمار می شوند و نیاز به تیمار و درمان دارند.

وی افزود: با توجه به وجود برخی محدودیت ها و تغییرات اقلیمی، افزایش دمای حداکثری روزانه آفات و بیماری ها و خشکسالی های پی در پی و آلودگی هوا که در نقاط مختلف کشور رخ داده است، مشکلاتی برای درختان بوجود آمده که باعث آسیب به آنها شده که با اجرای این روش تلاش می شود که درختان به روال طبیعی زندگی خود بازگردند.

کاشفی در خصوص نحوه انجام این طرح افزود: در مرحله نخست با شناسایی مشکل درخت، در تنه آن حفره های باریکی نزدیک سطح زمین به قطر حداکثر شش میلیمتر و عمق کمتر از دو و نیم سانتی متر در فواصل معین با مته ایجاد می شود و سپس با استفاده از کپسول های تحت فشار حاوی ترکیبات فرموله شده و اختصاصی و عناصر غذایی مورد نیاز (برای رفع مشکلات مختلف از جمله آفات، بیماری و خزان زودرس) به درون آوند های چوبی تزریق می شود.

گفتنی است این طرح در یک دوره کوتاه مدت در بخشی از خیابان امام خمینی (ره) و بوستان هفتم تیر شهر یزد انجام و بازدهی کامل از این طرح دریافت گردیده است.

 

نظر شما