شناسهٔ خبر: 67652689 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آرام‌سازی ترافیک خیابان شهید احمدی با بیش از ۲ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: آرام‌سازی ترافیک در خیابان شهید احمدی با استفاده از ۱۵۰ سرعت‌گیر، ۲۱۶ گل‌میخ دوپیچ (استاپر)، هشت تابلوی اخطار سرعت‌کاه، هشت تابلوی محل سرعت‌گیر، ۱۴ تابلوی محل گذرگاه عابر پیاده در مجموع با حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام شد.

صاحب‌خبر -

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تردد وسایل نقلیه با سرعت بسیار زیاد، تبعاتی از جمله تصادفات و سلب آسایش و امنیت شهروندان را به‌وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه خیابان‌های شهر مخصوص عبور وسایل نقلیه نیست و به‌دلیل نقش اجتماعی آن‌ها، باید برای استفاده عابران و دوچرخه‌سواران مناسب‌سازی شود، افزود: بر همین اساس برای به‌وجود آوردن شرایط ایمن تردد عابران پیاده و دوچرخه‌سوران، از روش‌های آرام‌سازی سرعت در سطح معابر استفاده می‌شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: خیابان شهید احمدی واقع در محله باغ فدک به‌طول ۱۵۰۰ متر و عرض ۳۶ متر به‌صورت بلوار و حدفاصل میدان حج تا خیابان بعثت واقع شده است و جزو خیابان‌های جدیدالاحداث این منطقه به‌شمار می‌رود.

سلطان‌آقایی با بیان اینکه آرام‌سازی ترافیکی و کاهش سرعت وسایل نقلیه در سال‌های اخیر جزو مطالبات شهروندان در سامانه ۱۳۷ شهرداری و پیام‌های رادیویی بوده است، گفت: در این راستا بازدید میدانی و کارشناسی مشکلات ایمنی خیابان انجام شد و با هماهنگی پلیس راهور و اولویت کاهش تصادفات در تقاطع‌های کوچک و دوربرگردان‌ها و امکان عبور از گذرهای عابر پیاده پیش‌بینی شده در طول خیابان نسبت اجرای ایمن‌سازی اقدام شد.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۵۰ سرعت‌گیر، ۲۱۶ گل‌میخ دوپیچ (استاپر)، هشت تابلوی اخطار سرعت‌کاه، هشت تابلوی محل سرعت‌گیر، ۱۴ تابلوی محل گذرگاه عابر پیاده با جمع ریالی حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اقدام شد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تاکید کرد: هرچند با انجام اقدامات فوق شهرداری منطقه سعی در کاهش مشکلات ایمنی عبور و مرور شهروندان در این خیابان داشته است، اما امیدواریم رانندگان وسایل نقلیه نیز با توجه بیشتر به تابلوها و علائم ترافیکی و رعایت حداکثر ۳۰ کیلومتر در این خیابان، به افزایش ایمنی کمک کنند.

نظر شما