شناسهٔ خبر: 67647181 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

فیلم کوتاه «کُر» در سه جشنواره‌ جهانی

فیلم کوتاه «کُر» به کارگردانی سامان حسین‌پور به جشنواره‌های جهانی فیلم در سه قاره آسیا، اروپا و آمریکا راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، فیلم کوتاه «کُر» به کارگردانی سامان حسین‌پور و تهیه‌کنندگی فیلیپ ریتلر و سامان حسین‌پور، محصول مشترک ایران و سوئیس در ادامه حضور جهانی خود به بیست و چهارمین جشنواره آلترناتیو سئول در کره، بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی لوکانیا در ایتالیا و بیست و دومین دوره جشنواره نویا در برزیل راه یافت.

جشنواره بین‌المللی فیلم آلترناتیو سئول NeMaf در سال 2000 تاسیس شد. این رویداد سالانه، آثاری هنری مبتنی بر رسانه را با روحیه نوآورانه در مضامین و اشکال مختلف خود را در سینما‌های مختلف سراسر سئول به نمایش می‌گذارد و تا کنون بیش از 2000 اثر را به نمایش گذاشته و 1000 هنرمند را کشف کرده است. در این دوره، «کُر» در بخش بومی جهانی مختص آثار کوتاه انتخاب و با 14 فیلم از کشورهای دیگر به رقابت خواهد پرداخت.  

بیست و چهارمین دوره جشنواره آلترناتیو سئول، 1 تا 7 آگوست2024 (11 تا 17 مرداد 1403) در کره جنوبی برگزار خواهد شد.

فیلم کر1

جشنواره بین‌المللی فیلم لوکانیا LFF ، رویدادی سالانه با هدف ترویج، انتشار و آموزش فیلم است که قصد دارد دانش و استفاده از رسانه‌های سمعی و بصری را در تمام اشکال آن ارتقا دهد این جشنواره در طول برگزاری با نگرش سینما به‌عنوان یک فرصت برای توسعه، به طرز چشمگیری رشد کرده و به یک موقعیت هنری و اجتماعی مهم در صحنه جشنواره‌های سینمایی بین‌المللی دست یافته است.

بیست و پنجمین دوره جشنواره لوکانیا، 4 تا 11 آگوست 2024 (14 تا 21 مرداد 1403) در ایتالیا برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم نویا NOIA توسط دانشگاه دولتی برزیل و با ابتکار دانشجویانی که تمایل به تولید فیلم‌های خود و یافتن فضاهای نمایش داشتند، در سال 2002 تأسیس شد. نویا یک جشنواره فیلم کوتاه با هدف ترویج تولیدات سمعی و بصری ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه از همه کشورها همراه با برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، ملی و محلی است.

بیست و دومین دوره جشنواره نویا، 20 تا 25 آگوست 2024 (30 مرداد تا 4 شهریور 1403) در برزیل برگزار خواهد شد.

این فیلم کوتاه با همکاری کمپانی سوئیسی داینامیک فریم تولید شده و پیش از این به شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین راه یافته است.

فیلم کر

«کُر» با املا درست «کوڕ» در زبان کوردی، به معنای «پسر» است. این فیلم، راوی داستان مادری است که برای یافتن پسر سربازش راهی شهر می‌شود و به رازی بزرگ، پی می‌برد.

مریم بوبانی، کیانوش فرزین، مهوش شیخی، کورش احمدی، متین خیبلی و عمر محمدی، در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

نظر شما