شناسهٔ خبر: 67647027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خبرداد:

تعقیب قضایی چند شاغل در دستگاه‌های دولتی کرمان به اتهام کلاهبرداری

فاطمه افضلی

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان از انهدام یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری در استان خبر داد و گفت: در این رابطه سه نفر اعضای باند بازداشت و چندین متهم شاغل در دستگاه‌های دولتی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

محسن نیک ورز امروز ۲۳ تیرماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پس از کسب گزارش‌های متعدد و شکایات مردمی، جمع آوری ادله و مستندات قانونی در دستور کار حفاظت دادگستری قرار گرفت و سرانجام با دستور مقام قضایی باند مذکور زیر ضربه ماموران واحد عملیات این نهاد قرار گرفت.

وی افزود: اعضای این باند به اتهام اخذ رشوه، کلاهبرداری، اعمال نفوذ، جعل عنوان، و نگهداری اقلام دفاع شخصی غیرمجاز تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند.

نیک‌ورز درباره شیوه فعالیت این باند کلاهبرداری گفت: اعضای این باند کلاهبرداری در قالب دفاتر داوری اقدام به شناسایی افرادی می‌کردند که درگیر اختلافات حقوقی و ملکی بوده و با گرفتن رشوه اقدام به صدور رای داوری به نفع یکی از طرفین دعوا می‌نمودند .

رئیس حفاظت اطلاعات ارشد قوه قضائیه در استان کرمان بر ساماندهی داوران حرفه‌ای و مراکز داوری از سوی معاونت توسعه حل اختلاف تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نتیجه داوری، آثار حقوقی فراوانی دارد و آراء داوری لازم‌الاجرا در مراجع قضایی هستند، ضرورت دارد بیش از گذشته نظارت‌ها بر صادرکنندگان این احکام افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، افراد طبق قانون آیین دادرسی مدنی می‌توانند قبل از مراجعه به دستگاه قضائی، اختلافات خود را از طریق داوری حل و فصل نمایند.

وی بر نظارت بیشتر بر متولیان مدیریت سامانه سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) نیز تاکید کرد.

نیک‌ورز اظهار کرد: در این رابطه چندین کارمند متخلف در دستگاه‌های دولتی که با اعضای این باند همکاری داشته‌اند نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند از جهل و عدم اطلاع مردم به مسائل حقوقی سوءاستفاده و میلیاردها ریال کلاهبرداری کرده‌اند، افزود: اعضای این باند با انجام یکسری اقدامات متقلبانه و فریبکارانه به صورت حرفه‌ای اقدام به جلب اعتماد افراد می‌کردند.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان اعلام کرد: در حال حاضر این پرونده بیش از ۳۰ نفر شاکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تعداد شکات به بیش از سه رقم برسد.

وی اعلام کرد: در این رابطه پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تشکیل شده و شهروندان می‌توانند با حضور در دادسرای کرمان شکایات خود را مطرح نمایند.

انتهای پیام

نظر شما