شناسهٔ خبر: 67646653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جان دوباره به میراث‌فرهنگی خراسان‌شمالی با تخصیص ۵۰۷ میلیارد ریال

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: ۵۰۷ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

علی مستوفیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این اعتبارات با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری می‌تواند نقش مهمی در ایجاد بستر لازم برای ماندگاری مسافر و اشتغال گردشگری در استان را فراهم کند.

وی افزود: این میزان اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و احیای صنایع‌دستی استان هزینه خواهد شد.

مستوفیان خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها در رباط قلی، ایوب، تنگه گزی، ارگ تاریخی بلقیس، گریوان و محوطه تاریخی ریوی از اولویت‌های حوزه گردشگری خراسان شمالی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی تصریح کرد: تکمیل، تجهیز و مرمت موزه اسفراین، خرید حریم و عرصه آیینه‌خانه مفخم، تملک عرصه و حریم بنای تاریخی باغ مزار گرمه، تکمیل، تجهیز و مرمت عمارت مفخم از دیگر اولویت‌های حوزه میراث‌فرهنگی استان است.

وی گفت: در حوزه صنایع‌دستی نیز می‌توان به ایجاد و تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راه‌اندازی و تجهیز خانه گلیم سفره کردی شهر ملی بجنورد اقدام کرد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حد فاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

نظر شما