شناسهٔ خبر: 67650451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

موردی از بیماری تب دنگی در استان کرمانشاه گزارش نشده است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه تا به امروز موردی از بیماری تب دنگی در استان کرمانشاه گزارش نشده است گفت: افرادی که تحت این گزش قرار می‌گیرند، بدون علامت هستند و در صورت علامت‌دار شدن بین سه تا ۱۰ روز پس از گزش پشه علائم و نشانه‌های خفیفی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی صبح امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جمع خبرنگاران در مورد راه‌های پیشگیری از بیماری تب دنگی، اظهار کرد: بیماری تب دنگ یک بیماری ویروسی حاد است که از طریق گزش آئدس به انسان منتقل می‌شود و پشه آئدس در جایی که آب جمع شده باشد، تخم‌ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز موردی از بیماری تب دنگی در استان کرمانشاه گزارش نشده است، افزود: افرادی که تحت این گزش قرار می‌گیرند، بدون علامت هستند و در صورت علامت‌دار شدن بین سه تا ۱۰ روز پس از گزش پشه علائم و نشانه‌های خفیفی شامل تب، سردرد، درد چشم، درد عضلانی و استخوانی شوند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری تب دنگی، خاطرنشان کرد: تخلیه و تمیز کردن ظروف محتوی آب همچون گلدان‌های شیشه‌ای، ظروف زیر گلدان، ظروف آب پرندگان و حیوانات حداقل هر دو روز یک‌بار، قرار دادن در روی ظروف محتوی آب همچون تانکر، بشکه و جلوگیری از تجمع آب در زیر کولر از دیگر راه‌های پیشگیری است.

شاه‌آبادی اضافه کرد: جلوگیری از تجمع آب راکد در زباله‌ها و ضایعات جامد همچون ظروف رها شده، ضایعات اتومبیل و لاستیک از طریق پوشاندن یا جمع‌آوری آن‌ها و وارونه کردن ظروفی که امکان راکد مانده آب در آن‌ها وجود دارد، از جمله راه‌های پیشگیری به بیماری تب دنگی است.

وی تصریح کرد: پوشیدن لباس‌های آستین بلند، شلوار بلند، جوراب در مناطق آلوده و استفاده از پشه‌بند در صورتی که در طی روز در فضای باز استراحت می‌شود، نصب توری ریز روی در پنجره‌ها و اطمینان از سالم بودن آن‌ها، پرهیز از بیرون رفتن در ساعات پر گزش ۶:۰۰ تا ۸:۰۰ و ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰ هنگام غروب خورشید از جمله اقداماتی است که باید انجام شود، البته در تمام طول روز امکان گزش وجود دارد، اما در این ساعت امکان گزش بیشتر است.

نظر شما