شناسهٔ خبر: 67645877 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد مقام سازمان ملل از تلاش‌ برای نابودی آنروا

سپیده حسینی

کمیسر کل آژانس آنروا اعلام کرد این نهاد در طول دهه‌ها با خدماتی که ارائه می‌کند، ضامن ثبات در منطقه بوده اما تلاش‌ها برای نابودی آن ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در کنفرانسی در شهر نیویورک اظهار کرد: آژانس ۲۰ درصد از مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار درخواست فوری برای تامین کمک‌های بشردوستانه به مناطق اشغالی فلسطین تا پایان سال جاری میلادی را دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، لازارینی گفت: فلسطینی‌ها در حال حاضر با بدترین فاجعه از سال ۱۹۴۷ میلادی مواجه هستند و غزه نابود شده و بیش از ۲ میلیون فلسطینی در یک جهنم بزرگ محاصره شدند، آنها بارها مجبور شدند از مناطق ویران شده کوچ کنند و زنان و فرزندان آنها بیشترین فشار را در این جنگ وحشیانه متحمل هستند.

 کمیسر کل آنروا افزود: آژانس در طول دهه‌ها با خدماتی که ارائه می‌کند، ضامن ثبات در منطقه بوده است اما تلاش‌ها برای نابودی این آژانس و تغییر استانداردهای سیاسی صلح در اراضی اشغالی ادامه دارد.

پیش از این رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی، بدون هیچ‌گونه دلیل و شواهدی، آنروا را به حمایت از حماس متهم کرده‌ بودند.

همچنین لازارینی افزود نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی کارمندان این آژانس را بازداشت کرده و شکنجه می‌دهند و با آنها بدرفتاری می‌کنند.

او گفت: کارمندان آنروا که توسط سربازان اسرائیلی بازداشت شدند، اعلام کردند که با بدرفتاری و شکنجه مواجه شدند.

فیلیپ لازارینی گفت که روزانه ۴۵ کامیون کمک رسانی وارد نوار غزه می‌شود که بسیار کمتر از نیاز نوار محاصره شده است.

وی تاکید کرد: برای پایان دادن به جنگی که بیش از ۹ ماه است در نوار غزه ادامه دارد، باید راه حل سیاسی پیدا کرد، در غیر این صورت «یک نسل از جوانان و کودکان قربانی خواهند شد».

انتهای پیام

نظر شما