شناسهٔ خبر: 67645547 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سرقت اطلاعات ۱۰۹ میلیون آمریکایی با هک گسترده یک شرکت مخابرات

شرکت مخابرات AT&T آمریکا اعلام کرد داده‌های ۱۰۹ میلیون مشتری آن دزدیده شده‌است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت مخابرات AT&T از وقوع یک هک گسترده خبر داد.
در این هک اطلاعات مربوط به حدود 109 میلیون مشتری حاوی سوابق تماس‌ها و پیامک‌های مربوط به سال 2022 (۱۴۰۱) در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) دزدیده شده است.این شرکت مخابراتی ایالات متحده گفت که اف‌بی‌آ در حال تحقیق در مورد این موضوع است.شرکت AT&T گفت که داده‌های دزدیده شده شامل فایل‌های حاوی سوابق این شرکت از تماس‌ها و پیامک‌های تقریباً همه مشتریان تلفن ثابت هستند که بین ماه می تا اکتبر 2022 (اردیبهشت تا آبان۱۴۰۱) در حال استفاده از این شبکه مخابراتی بوده‌اند.
شرکت AT&T به درخواست وزارت دادگستری افشای عمومی این هک را به تاخیر انداخته بود. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نیز گفت که تحقیقات در حال انجام است.داده‌های به خطر افتاده همچنین شامل سوابق تعدادی از مشتریان مربوط به 2 ژانویه 2023(۱۲دی۱۴۰۱) است.شرکت AT&T گفت اولین بار در19 آوریل(۳۰فروردین) متوجه شد که یک هکر به گزارش تماس های AT&T دسترسی و آن را کپی کرده است.این شرکت گفت که تحقیقاتش نشان داده است که هکرها بین 14 تا 25 آوریل(۲۵ فروردین تا ۵ اردیبهشت) فایل‌های حاوی سوابق تماس های مشتری و تعاملات متنی را استخراج کرده اند.
این شرکت در ماه مارس(فروردین-اردیبهشت)، اعلام کرد که در حال بررسی مجموعه ای از داده های منتشر شده در دارک وب است و گفت که تجزیه و تحلیل اولیه آن نشان می‌دهد که تقریباً 7.6 میلیون دارنده حساب جاری و 65.4 میلیون دارنده حساب قبلی را تحت تأثیر قرار داده است. این شرکت گفت که به نظر می‌رسد مجموعه داده ها مربوط به سال 2019 یا قبل از آن باشد.

نظر شما