شناسهٔ خبر: 67642626 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

تقویت هوش مصنوعی در گوشی تاشو، ساعت و حلقه سامسونگ

ایتنا - سامسونگ همچنین، به‌دلیل تقاضا برای لوازم جانبی مانند ساعت هوشمند، قابلیت‌های کنترل سلامت پیچید‌ه‌تری ارائه می‌دهد و علاوه بر اینها حلقه جدید این شرکت، نظارت بر سلامت و کنترل صفحه نمایش را آسان‌تر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
شرکت سامسونگ الکترونیکس از آخرین مدل گوشی هوشمند تاشو رونمایی کرد. سامسونگ این مدل را سبک‌تر و باریک‌تر ساخته است و با تقویت عملکرد هوش مصنوعی در آن، سلطه اپل را در بازار گران گوشی‌های همراه به چالش می‌‌کشد.

سامسونگ همچنین، به‌دلیل تقاضا برای لوازم جانبی مانند ساعت هوشمند، قابلیت‌های کنترل سلامت پیچید‌ه‌تری ارائه می‌دهد و علاوه بر اینها حلقه جدید این شرکت، نظارت بر سلامت و کنترل صفحه نمایش را آسان‌تر خواهد کرد.

به گزارش رویترز‍، سامسونگ، بزرگ‌ترین شرکت تولید‌‌کننده گوشی‌ هوشمند، در سال ۲۰۱۹ عرضه‌کننده پیشگام گوشی‌های هوشمند تاشو بود، اما به گزارش «کانالیز» (Canalys، شرکت تحلیل‌گر بازار فناوری جهانی) رونمایی روز چهارشنبه بسیار مهم است زیرا با ورود رقبا به بازار سهام گوشی‌های تاشو سامسونگ از ۸۱ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۶۳ درصد در سال ۲۰۲۳ سقوط کرده است.  

 


شرکت سامسونگ در واکنش به این کاهش ارزش سهام، گوشی «گلگسی زد فولد ۶» پهن را، که سبک‌تر و باریک‌تر است، برای جذب مشتریان تولید کرد. گلگسی زد فولد، عمر باتری طولانی‌تر و دوربینی با وضوح بالاتر و همچنین محفظه بخار جدیدی برای خنک‌ نگه‌داشتن گوشی دارد و به این ترتیب نقاط ضعفی را که مشتریان گزارش کرده بودند کاهش می‌دهد. 

سامسونگ روز چهارشنبه اعلام کرد که قیمت گوشی زد فیلیپ۶، یک‌هزار و ۱۰۰ دلار است و قیمت زد فولد۶ از یک‌هزار و ۹۰۰ دلار شروع می‌شود. این شرکت با وجود بالا رفتن هزینه ساخت و تولید، و همچنین حفظ قیمت‌ها به مدت سه‌ سال، قیمت گوشی را در مقایسه با سال قبل تنها ۱۰۰ دلار افزایش داده است. 

شرکت سامسونگ همچنین قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی ازجمله «حالت گوش‌دادن» را ارائه می‌‌‌کند، که هنگام اتصال با هدفون گلکسی بادز، قادر به ترجمه هم‌زمان است. همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید سلامت به محصولات ساعت هوشمند گلکسی (گلکسی واچ) افزوده شده است که به کمک سنسورهای جدید و تراشه ۳ نانومتری، قدرت راه‌اندازی و پردازش برنامه‌ها را در مقایسه با نمونه‌های سه سال قبل سه برابر کرده است.

 


این دستگاه نوعی وسیله کنترل آپنه خواب هم محسوب می‌شود که به تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده رسیده است. اندازه‌گیری اطلاعات کلیدی دوچرخه‌سواری به نام توان آستانه عملکردی (FTP) برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری و همچنین اندازه‌گیری نشانگر زیستی مرتبط با دیابت از دیگر قابلیت‌‌های این دستگاه به شمار می‌روند. 

شرکت سامسونگ، با توجه به قابلیت نظارت بر سلامت، افزایش تقاضا برای «حلقه گلکسی» را پیش‌بینی می‌‌کند. می‌توانید از این محصول ۳۹۹ دلاری، که سه گرم بیشتر وزن دارد، در حمام یا هنگام شنا استفاده کنید و ضربان قلب و سطح استرس را زیر نظر داشته باشید و همچنین دوربین گوشی سامسونگ یا زنگ هشدار را کنترل کنید. 

این محصولات از ۲۴ ژوئیه در کره جنوبی، آمریکای شمالی و اروپا در دسترس خواهند بود.

نظر شما