شناسهٔ خبر: 67642242 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

قیمت دلار تا آخر تابستان چقدر می شود؟ + پیش بینی دقیق

قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش ۵۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش ۵۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد.

با وجود قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش ۵۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک پله عقب‌نشینی کرد. این‌که به نظر می‌رسید سیاست‌گذار قصد دارد با ارزپاشی از رکود محرم بهره بگیرد و دلار را در کف قیمت نگه دارد اما معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی ریتم کاهشی این اسکناس را مقطعی می‌دانند و معتقدند روند تقاضا بازار ارز را صعودی خواهد کرد.

قیمت دلار در پنجمین روز کاری هفته جاری با کاهش ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد.

بازار ارز بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات در روز شنبه ۱۶ تیر بر مدار کاهش قیمت قرار گرفته است. این ریتم نزولی هر چند نوسانات بزرگی ندارد اما طی همین پنج روز توانسته نزدیک به دو هزار تومانی از ارزش دلار کم کند.

به نظر می‌رسد ارزپاشی سیاست‌گذار، خوش‌بینی نسبت به آینده سیاسی با انتخاب دکتر پزشکیان، رکود محرم و کاهش انتظارات تورمی دست در دست هم داده تا قیمت دلار کاهشی شود.

پیش بینی قیمت دلار

معامله‌گران با وجود روند متعادل عرضه و تقاضا، کاهش بیشتر قیمت دلار را همراه با تقاضا می‌دانند. آنها معتقدند بازار ارز ماه‌های رکودی سال را پشت‌سر گذاشته و ریتم کاهشی نهایتا تا نیمه مرداد دوام دارد.

کارشناسان اقتصادی کف قیمت دلار را نیمه کریدور پنجم می‌دانند و معتقدند دلار بیش از این توان افت ندارد و رشد تقاضا و منابع ارزی کشور نیز امکان کاهش بیشتر را برای بازارساز فراهم نمی‌کند. آنها معتقدند تزریق اخبار مثبت فروشنده‌های بیشتری را روانه بازار ارز می‌کند؛‌ اما در میان‌مدت این ریتم نزولی دوام نخواهد داشت.

تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند یکی از دلایلی که کارشناسان روند قیمت دلار در بلندمدت را صعودی پیش‌بینی می‌کنند رشد خروج سرمایه از کشور است. هر چند این خروج سرمایه به خاطر رکود بازارهای مولد و بازارهای سرمایه، مسکن و سهام مقداری افت کرده اما نسبت به افزایش قیمت دلار آلارم می‌دهد.

درهم از کاهش دلار حمایت نکرد

گفتنی است قیمت درهم روز چهارشنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۱۱۰ تومانی ایستاد و با فراز و فرود محدود در نهایت با قیمت روز سه‌شنبه بسته شد. قیمت تتر با افت ۷۰۰ تومانی روی رقم ۵۹ هزار ۵۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با کاهش ۵۵۰ تومانی روی قیمت ۷۵ هزار و ۵۱۰ تومانی معامله شد و یورو نیز کاهش ۵۰۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومانی به کار خود پایان داد.

گفتنی است اسکناس دلار روز چهارشنبه با رقم ۴۶ هزار و ۴۵۹ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۳۷۹ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

برچسب‌ها:

نظر شما