شناسهٔ خبر: 67641440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دیلی میل: کارکنان کاخ سفید برنامه‌ای برای مخفی نگه داشتن وضعیت ذهنی بایدن اجرا کردند

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، جمعه ۲۲ تیر با درخواست‌های بیشتری از سوی اعضای حزب دموکرات برای کنار گذاشتن تلاش او برای انتخاب مجدد پس از یک کنفرانس مطبوعاتی مواجه شد که طی آن در برخی از پاسخ‌ها با لکنت و در زمان‌های دیگر پاسخ‌های دقیقی ارائه کرد. عملکرد رئیس جمهوری آمریکا این تردید را ایجاد کرده است که او سیاستمداران حزبی را که نگران توانایی وی برای پیروزی هستند متقاعد کند که او بهترین گزینه برای شکست دادن دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه در انتخابات برنامه‌ریزی شده برای ۵ نوامبر و ماندن برای دومین دوره چهار ساله در کاخ سفید است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، جمعه 22 تیر با درخواست‌های بیشتری از سوی اعضای حزب دموکرات برای کنار گذاشتن تلاش او برای انتخاب مجدد پس از یک کنفرانس مطبوعاتی مواجه شد که طی آن در برخی از پاسخ‌ها با لکنت و در زمان‌های دیگر پاسخ‌های دقیقی ارائه کرد.
 
عملکرد رئیس جمهوری آمریکا این تردید را ایجاد کرده است که او سیاستمداران حزبی را که نگران توانایی وی برای پیروزی هستند متقاعد کند که او بهترین گزینه برای شکست دادن دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه در انتخابات برنامه‌ریزی شده برای 5 نوامبر و ماندن برای دومین دوره چهار ساله در کاخ سفید است.
 
این در حالی است که دموکرات‌ها نگرانند که کاهش حمایت مردمی از بایدن و نگرانی فزاینده از سن بالای او برای تصدی پست، ممکن است باعث از دست رفتن کرسی‌های حزب در مجلس نمایندگان و سنا شود، و در شرایطی که ترامپ پیروز انتخابات شود قدرت دموکرات‌ها در واشینگتن تضعیف خواهد شد.
 
در همین راستا، نشریه بریتانیایی «دیلی میل» به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «دستیاران کاخ سفید طرحی «محاسبه‌شده» را اجرا کردند که سال‌ها طول کشید تا زوال شناختی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را از جهان پنهان کنند.
 
اما زمانی که او مجبور شد در طی مناظره‌ای با ترامپ در ماه گذشته از خود دفاع کند، آن‌ها با شکست مواجه شدند.
 
به گفته این روزنامه، کارمندان کاخ سفید از تاکتیک‌های زیادی برای پنهان کردن کاستی‌های بایدن از جمله محدود کردن دسترسی خبرنگاران به او، دادن پله‌های کوچک‌تر به ایر فورس وان ریاست جمهوری، و محاصره فیزیکی وی در مکان‌های عمومی برای پنهان کردن راه رفتن سفت‌اش استفاده کردند.
 
بایدن همچنین کارت‌های یادداشت چاپی بزرگی را با دستورالعمل‌های بسیار ابتدایی تقریباً برای هر رویداد دریافت کرد، و برنامه روزانه سخت‌تری داشت تا بتواند بیشتر بخوابد.
 
این منبع آگاه گفت که کارمندانی هستند که وظیفه دارند استراتژی‌هایی را برای جلوگیری از سقوط رئیس جمهوری آمریکا ایجاد کنند.
 
در همین راستا، خبرگزاری «بلومبرگ» گزارش داد که اگرچه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا متعهد شده است که در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 باقی بماند، اما دو خطا یا یک اشتباه جدی در عرض دو ساعت (در طول یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست ناتو در واشینگتن) نگرانی‌ها را در مورد هوشیاری ذهنی او بیشتر کرده و مبارزات انتخاباتی وی را تهدید می‌کند و ممکن است برای او گران تمام شود.
 
قبل از کنفرانس مطبوعاتی، بایدن به اشتباه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را به عنوان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه معرفی کرد. در افتتاحیه کنفرانس مطبوعاتی، رئیس جمهوری آمریکا سوالی در مورد کامالا هریس، معاون وی مطرح کرد و گفت که «اگر به او اعتماد نداشت، معاون ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده را به عنوان معاون خود انتخاب نمی‌کرد.»
 
با پس‌زمینه‌ای که با کنفرانس مطبوعاتی جو بایدن در پایان اجلاس رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» اتفاق افتاده است، هشتگ «بایدن» به اولین جایگاه پلتفرم «ایکس» رسید و تعداد جستجوهای کلیپ‌های مربوط به لغزش‌های رئیس جمهوری آمریکا به بیش از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر رسید. این حوادث همچنین به عنوان خبر اصلی در اکثر سایت‌های خبری برجسته جهانی گزارش شده‌اند.
 
این در حالی است که اشتباهات در سخنان بایدن همچنین واکنش‌های نزدیک‌ترین وزرای خود را برانگیخت، زیرا لنزهای دوربین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برجسته کردند، زمانی که بایدن به اشتباه «ترامپ» را به جای کامالا هریس معاون خود خواند، در میان آن‌ها کسانی بودند که چشمان خود را بستند.
 
رئیس‌جمهور ایالات متحده اعلام کرد که اخیراً تحت معاینات گسترده عصبی قرار گرفته است و اذعان کرد که در صورت درخواست پزشکان، تمایلی به انجام معاینات بیشتر دارد.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما