شناسهٔ خبر: 67639727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بایدن، زلنسکی را پوتین معرفی کرد

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: نشست مطبوعاتی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که در حاشیهٔ اجلاس سالانهٔ ناتو در واشینگتن برگزار شد، تحت‌الشعاع نگرانی‌ها دربارهٔ توانایی جسمانی و ذهنی وی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفت.
 بایدن که از سوی برخی حامیان مالی کمپین انتخاباتی خود و اعضای حزب دموکرات تحت فشار است تا از رقابت با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان کناره‌گیری کند، در این نشست خبری تأکید کرد که مناسب‌ترین گزینه برای ریاست‌جمهوری در آمریکا است.با این حال او در همین نشست مطبوعاتی نیز لغزش‌های زبانی داشت که بلافاصله به تیتر رسانه‌ها بدل شد و از جمله یک بار کامالا هریس معاون خود را به اشتباه ترامپ نامید.جو بایدن در پاسخ به سؤال خبرگزاری رویترز که پرسید آیا نگران است که در صورت کاندیداتوری کامالا هریس، او توانایی شکست ترامپ را نداشته باشد، دچار این لغزش کلامی شد.از او همچنین پرسیده شد که آیا گمان می‌کند کامالا هریس واجد شرایط برای ریاست جمهوری است که به این سئوال پاسخ مثبت داد و گفت: «من اگر تصور نمی‌کردم که او واجد شرایط ریاست جمهوری است، انتخابش نمی‌کردم.»
 بایدن در ادامه تأکید کرد که خود را مصمم برای ادامه رقابت انتخاباتی با دونالد ترامپ می‌داند. او گفت که لازم می‌داند تا از ایالات متحده و دموکراسی محافظت کند و افزود: «باید کار را به انجام برسانم. باید این کار را به انجام برسانم چرا که چیزهای زیادی وجود دارد که به خطر افتاده.»رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت: «من سه آزمایش مهم و کامل نورولوژی انجام داده‌ام... آخرین آنها هم در ماه فوریه بوده و پزشکان می‌گویند که در وضعیت خوبی هستم.»او همچنین اطمینان داد که اگر پزشکان به وی بگویند که باید یک آزمایش نورولوژی دیگر هم انجام دهد، قبول می‌کند.
جو بایدن ساعاتی قبل از این نشست خبری، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، را «رئیس‌جمهور پوتین» خطاب کرده بود.این یکی دیگر از اشتباهات کلامی رئیس‌جمهوری آمریکا پس از مناظره دو هفته پیش او با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان بود که بسیاری آن را یک مناظره فاجعه‌بار توصیف کرده‌اند. بایدن در حضور مقامات ارشد ۳۲ متحد ناتو وقتی که قصد داشت از زلنسکی برای ایراد سخنرانی دعوت کند او را به اشتباه رئیس‌جمهور پوتین خواند.وی در پشت میکروفون گفت: «اکنون می‌خواهم این [تریبون] را به کسی بسپارم که همان اندازه که اراده دارد، شجاعت هم دارد. خانم‌ها و ان! رئیس جمهور پوتین.»وی سپس بلافاصله به تصحیح اشتباه خود پرداخت و گفت: «رئیس جمهور پوتین؟ او پوتین را شکست می‌دهد. رئیس جمهور زلنسکی.»
 همچنان به شمار نمایندگان دموکرات کنگره ایالات متحده که خواستار کناره‌گیری جو بایدن از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند، افزوده شد.
آخرین این نمایندگان گرگ استانتون، نماینده آریزونا، است که به یازده نماینده دیگر دموکرات کنگره پیوست.
 استنتون در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: «به خاطر دموکراسی آمریکایی و برای دستیابی به آن‌چه برایش اولویت قائلیم، معتقدم زمان آن فرا رسیده است که رئیس‌جمهور از نامزدی در انتخابات صرف‌نظر کند.»




 

برچسب‌ها:

نظر شما