شناسهٔ خبر: 67633974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

حمایت های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده

صاحب‌خبر -

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به حمایت های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گفت: برای بهره مندی از این حمایت ها و کمک ها می بایست ملک در محدوده بافت فرسوده باشد.

حمایت های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده
تین نیوز

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به حمایت های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گفت: برای بهره مندی از این حمایت ها و کمک ها می بایست ملک در محدوده بافت فرسوده باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن کحال زاده رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در راستای تحقق نوسازی مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، کمک ها و حمایت هایی برای مالکان و سازندگان این محدوده ها تدارک دیده شده است.  

کحال زاده با بیان اینکه این حمایت ها جزء حقوق مالکان املاک بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است و مالکان حق دارند از آن بهره مند شوند، گفت: برای بهره مندی از این حمایت ها و کمک ها می بایست ملک در محدوده بافت فرسوده باشد.

وی افزود: متقاضیان با مراجعه به سایت facility.udrc.ir میتوانید از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوندکه استعلام ملک، هم از طریق کد پستی و هم کد جام (در برگه سند) امکان پذیر است.  

وی ادامه داد: در این راستا و در صورت واقع شدن ملک در بافت فرسوده، مالک می تواند از حمایت های صدور مجوزها و انشعابات، حمایت و کمک های مالی، حمایت و کمک های شهرسازانه بهره مند شوند علاوه بر این می تواند واحد مسکونی موجود در بافت فرسوده را با زمین یا خانه تعویض کند.

کحال زاده در خصوص حمایت های صدور مجوزها و انشعابات عنوان کرد: این حمایت ها شامل صدور پروانه ساختمانی در کمترین زمان، ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف در هزینه های صدور پروانه، ارائه انشعابات جدید خارج از نوبت توسط ادارات آب، برق، گاز، مخابرات و… و صدور پروانه پایان کار در کمترین زمان می شود.

وی با اشاره به حمایت و کمک های مالی (وام ساخت و اجاره) بیان کرد: در این بخش وام نهضت ملی (ساخت) شامل ۴۰۰ میلیون تومان برای کلان شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرها با درصد سود ۲۳ درصد و جمع دوره ساخت و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: وام نوسازی مسکن (ساخت) ۵۵۰ میلیون تومان برای همه شهرها است که شامل ۱۸۵ میلیون تومان با سود صفر درصد و ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد می شود که جمع دوره ساخت و بازپرداخت آن ۷ ساله است.

وی ادامه داد: وام اجاره نیز۱۲۰ میلیون تومان برای کلان شهرها و ۹۰ میلیون تومان برای سایر شهرها که با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳ ساله ارائه می شود.

کحال زاده عنوان کرد: تسهیل در ضوابط معماری، تسهیل در ضوابط پارکینگ، افزایش تراکم ساختمانی و کاربری مسکونی و غیرمسکونی از حمایت و کمک های شهرسازانه (کالبدی) است.

 وی خاطرنشان کرد: در صورتی که متقاضی ساکن بافت فرسوده باشد، می تواند واحد یا زمین خود را با واحدی نوساز یا زمین های تحت مالکیت وزارت راه و شهرسازی با سقف چهل درصد تخفیف در قیمت کارشناسی عوض کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما