شناسهٔ خبر: 67635969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت سمنان: مسوولان با تقوای حاکمیتی قدردان مشارکت انتخاباتی مردم باشند

سمنان - ایرنا - امام جمعه موقت سمنان با اشاره به مشارکت مطلوب مردم در انتخابات گفت: اکنون نوبت مسوولان است که باید با تقوای حاکمیتی و در چارچوب نظام، قدردان مشارکت مردم در انتخابات باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدعلی قدس‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ امام علی(ع) افزود: احسنت به مردم در انتخابات که به سختی‌ها توجه نکردند و به ندای ولی فقیه لبیک گفتند و به وظیفه خود در انتخابات عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی سلیقه‌های مختلف در انتخابات حضور می‌یابند و در معرض انتخاب مردم قرارمی‌گیرند، ادامه داد: خداوند انسان را دارای اختیار آفریده است، نفس اختیار ارزشمند است و نظام اسلامی این مساله را عملیاتی کرده و به فعل رسانده است.

وی با تبریک به دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رییس جمهور منتخب، وی را فردی دارای اصول و مبانی انقلابی دانست و افزود: دکتر پزشکیان در مناظره‌ها و در رفتارهای بعد از انتخاب نشان داد که در چارچوب منویات انقلاب و مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و افراد انقلابی‌ها نیز حمایت می‌کنند و تضعیف رییس جمهور منتخب را، با وجود اختلاف نظرها، وظیفه خود می‌دانند.

امام جمعه موقت سمنان با توصیه به رییس جمهور منتخب که شما رییس جمهور کل مردم ایران هستید و درد همه مردم را داشته باشید، خاطرنشان کرد: انقلابی‌ها نشان دادند که مودب‌ترین افراد هستند و به مسایل حاشیه‌ای و تخریب نپرداختند.

منویات رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است

وی تاکید کرد: اشتراکات انقلابی‌ها و رییس جمهور منتخب زیاد است و در نقطه تلاقی دیدگاه‌ها نیز اگر برداشت‌ها یکی نبود، فصل‌الخطاب منویات رهبر معظم انقلاب است که هر جا لازم ببینند تذکر می‌دهند.

حجت الاسلام قدس پور با اشاره به قول رییس جمهور منتخب مبنی بر استفاده از افراد کارآمد در دولت آینده، تصریح کرد: مشکل برخی دولت‌ها استفاده از افراد بدون احساس مسوولیت در قبال عزت نظام و مردم بود.

وی نقش معاون اول دولت را مهم برشمرد و گفت که سعی شود فردی در این سمت مسوول شود که بدون حاشیه باشد و از نیروهای قوی استفاده شود.

امام جمعه موقت سمنان، نامه دکتر پزشکیان به محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری را تذکر اخلاقی دانست و افزود: با قانون بخشی از مسایل مملکت پیش می‌رود و گاه باید به تذکر اخلاقی مباحث را مدیریت کرد.

وی با قدردانی از حضور اصلاح‌طلبان برای رونق دادن به انتخابات و درک پیام نظام اسلامی، اضافه کرد: اصلاح‌طلبان بدانند هر کس حرفی دارد در چارچوب انقلاب و نظام باید باشد و از طریق انتخابات منظم باید ورود کنند، شورای نگهبان در دوره‌های مختلف افراد زیادی را تایید یا رد کرد و تغییری نکرده است.

درس انتخابات برای اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان

حجت الاسلام قدس پور گفت: اگر اصلاح طلبان حرف دارند از راه انتخابات و از ابزار قانون استفاده کنند و کار را به کف خیابان نکشانند و اصولگرایان هم بدانند اتفاق خاصی نیفتاده و انتخاباتی بوده و مردم رای داده‌اند که آن هم ثمره خون شهداست.

وی با توصیه به نیروهای ارزشی که باید ادامه راه بدهند، بیان کرد: این رویدادها نشان داد که ۱۰ فرد مانند آیت‌الله رئیسی باید ذخیره داشته باشیم، هر معلم، خطیب و مداح، ۱۰ فرد مانند خود پرورش دهد.

امام جمعه موقت سمنان، هنر شیعیان را مدیریت ناملایمت‌ها دانست و نمونه آن را بسیاری از مسایلی بیان کرد که به نفع امام علی(ع) نبود، خاطرنشان کرد: انقلابی بودن یا انقلابی نبودن افراد تصور ماست و انقلابی‌ها هنر خودشان است که برنامه خود را به رییس جمهور منتخب ارایه دهند.

وی تاکید کرد: هیچ نوع کم کاری در استان سمنان نبوده و زحمات زیادی در دوره انتخابات کشیده شد و شرمنده کسی باید برخی از هواداران کاندیداها باشند که خارج از چارچوب نظام صحبت کردند.

در فناوری ماهواره‌ای عقب نمانیم

وی به برخی از دستاوردهای علمی اشاره کرد و گفت: اکنون هفت هزار و ۷۰۰ ماهواره در سطح اول زمین در حال حرکت است و شرکتی آمریکایی بیش از ۶ هزار ماهواره ارسال کرده و ۱۲ هزار مجوز ارسال ماهواره اخذ کرده است و برای ارسال چندهزار ماهواره دیگر برنامه دارد.

حجت الاسلام قدس پور ادامه داد: در دولت آیت الله رئیسی حرکتی شد و ایران ۲۰ تا ۳۰ ماهواره به فضا ارسال کرد که در دولت جدید باید ادامه یابد و نباید در این حوزه عقب ماند.

عبرت‌های فراوان عاشورا

وی با بیان اینکه ایام محرم درس و عبرت فراوان دارد و تفسیر علمی قرآن کریم است، افزود: یکی از عبرت‌های اساسی بحث فراموشی‌ها است و نینوا نمادی از غفلت مردم در آن زمانه بود که سیدالشهدا(ع) را به شهادت رساندند و در جنایت اهل خاندان پیامبر(ص) به کم قناعت نکردند.

وی اضافه کرد: واقعه کربلا نماد کینه ای شد که ناشی از یک فراموشی عمیقی بود در حالیکه پیغمبر ایلام(ص) به آنها لطف فراوان کرده بود.

امام جمعه موقت سمنان افزود: ایام محرم باید انسان طوری خودش را تربیت کند که سیدالشهدا(ع) در تمام ارکان زندگی‌اش حضور داشته باشد.

نظر شما