شناسهٔ خبر: 68106024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آرین سلیمی روز شنبه در المپیک پاریس به مصاف حریفان خود می‌رود

کرمانشاه - ایرنا - آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی عضو تیم ملی تکواندو ایران با مشخص شدن حریفان خود در رقابت های المپیک پاریس فردا شنبه به مصاف آنها خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم تیم ملی ایران فردا شنبه ۲۰ مرداد و در روز پایانی مسابقات رشته تکواندو ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران (۹:۰۰ به وقت پاریس) رقابت خود با دیگر ورزشکاران را آغاز خواهد کرد.

وی کار خود را از پیکار با «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان آغاز می‌کند که در صورت پیروزی در این مبارزه به مصاف برنده مکزیک و تیمور شرقی خواهد رفت و در صورت صعود به نیمه‌نهایی، پیش‌بینی می‌شود سلیمی با یکی از تکواندوکاران قدرتمند اسلوونی یا کرواسی مبارزه کند و این بدان معناست که مسیر رسیدن به فینال برای او هموار نخواهد بود.

اما نکته قابل توجه این است که مسابقات تکواندو در المپیک به صورت تک حذفی برگزار نمی‌شود، یعنی حتی در صورت شکست مرحله اولیه بازیکنان فرصت خواهند داشت تا در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به رقابت بپردازند که این موضوع، انگیزه و امیدواری را برای سلیمی و سایر تکواندوکاران دوچندان می‌کند.

آرین سلیمی، تکواندوکار جوان کرمانشاهی وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم تیم ملی ایران با صعود به بازی فینال رقابت‌های تکواندو گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا توانست جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بدست آورد.

آرین سلیمی روز شنبه در المپیک پاریس به مصاف حریفان خود می‌رود

این تکواندوکار ۲۰ ساله که سال گذشته در ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در باکو موفق به کسب مدال برنز در رقابت‌های بین‌المللی تکواندو گرند اسلم چین نیز موفق به کسب مدال طلا و در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نقره وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان شده است از بخت های اصلی کسب مدال طلا برای کشورمان به شمار می رود.

تکواندوی ایران که با چهار نماینده (ناهید کیانی، مبینا نعمت‌زاده، مهران برخورداری و آرین سلیمی) در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور یافته است، روز گذشته و در نخستین روز از رقابت های این رشته مبینا نعمت‌زاده نماینده ایران در وزن ۴۹- کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.

ناهید کیانی نیز به مدال نقره دست یافت.

آرین سلیمی روز شنبه در المپیک پاریس به مصاف حریفان خود می‌رود

امروز جمعه نیز مهران برخورداری دیگر تکواندوکار ایرانی در وزن ۸۰- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می‌رود که ابتدا باید به مصاف «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان رفته و در صورت برتری با یکی از تکواندوکاران قزاقستان، مالی یا ایتالیا مبارزه کند.

رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز چهارشنبه در کاخ «گرند پله» آغاز شده است، در این دوره از مسابقات ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور دنیا در چهار وزن مردان و چهار وزن زنان به رقابت خواهند پرداخت.

برای شرکت در مسابقات ۲۰۲۴ المپیک پاریس در مجموع از استان کرمانشاه هفت ورزشکار و مربی به این بازی‌ها اعزام شده اند.

نظر شما