شناسهٔ خبر: 67635943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

استکبار جهانی بزرگترین منکر عصر حاضر است

فریبا قاسمی

امام جمعه قزوین گفت: امام حسین (ع) با امر به معروف مردم را به ولایت خدا دعوت و با بزرگترین منکر زمانه یعنی یزید مبارزه کرد، امروز نیز اگر از مؤمنان و مسلمانان بپرسند که بزرگترین منکر زمانه شما چیست هر مسلمانی که درکی از حق و باطل داشته باشد بی‌اغراق می‌گوید که استکبار جهانی بزرگترین منکر است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که روز ۲۲ تیر ماه در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: باید با اهداف زندگی امام حسین (ع) و نهضت ایشان زندگی کنیم؛ ایستادگی جبهه حق علیه باطل یکی از اهداف اباعبدالله(ع) بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه بی‌شک یزید مجسمه ظلمت و باطل بود، گفت: امام حسین (ع) فرمودند که من با کسی چون یزید بیعت نمی‌کنم چراکه حق باید مقابل باطل ایستادگی کند. 

وی ادامه داد: هدف دوم نهضت عاشورا اصلاح امت و مبارزه با فساد است، در زمان حکومت معاویه و یزید فساد در جامعه اسلامی رخنه کرده بود. امام حسین (ع) برای آنکه جلوی بدی‌ها را بگیرد، اراده کرد که در امت جد بزرگوارش اصلاح ایجاد کند و اسلام ناب محمدی را به معنی واقعی کلمه در جهان بگستراند. 

امام جمعه قزوین افزود: هدف سوم نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود، پاسخ عملی امام به این موضوع آن بود که فرمودند یزید منکر ولایت رسول خدا و جانشینانش بزرگترین معروف زمانه من است و این معروف نادیده گرفته شده و چون منکر خودنمایی و قدرت نمایی می‌کند؛ باید قیام کرد. 

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با امر به معروف مردم را به ولایت خدا دعوت و با بزرگترین منکر زمانه یعنی یزید مبارزه کرد. امروز نیز اگر از مؤمنان و مسلمانان بپرسند که بزرگترین منکر زمانه شما چیست هر مسلمانی که درکی از حق و باطل داشته باشد بی‌اغراق می‌گوید که استکبار جهانی بزرگترین منکر است. 

اقامه نماز یکی از اهداف نهضت امام حسین (ع) بود

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عابدینی ادامه داد: اقامه نماز به عنوان ستونی از دین از دیگر اهداف نهضت امام حسین (ع) بود، زیرا قوانین دینی و ذکر دین با نماز محقق می‌شود. 

وی تصریح کرد: پاسخ به خواست مردم مبنی بر اینکه آن‌ها امام می‌خواهند و نمی‌خواهند که زیر سلطه یزید و معاویه باشند، دیگر هدفی بود که امام حسین (ع) نتوانست آن را بی‌پاسخ بگذارد. امام حسین در پاسخ به مردم فرمود که حجت بر من تمام شده است و تلاش داشت که امت را مستحکم کند. 

امام جمعه قزوین بیان کرد: نهضت امام حسین(ع) جلوه‌گاه باطل ستیزی و جهاد و پیکار انقلابی علیه ظلم و فساد و تباهی و بدعت و انحراف است و نشان می‌دهد که دوست‌داران حق هیچ‌وقت در برابر ستمگران و کافران و مفسدان سکوت نمی‌کنند، با آن‌ها سازش نمی‌کنند و تسلیم آنها نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خروج مردم از جهل، از دیگر خواسته‌های امام حسین(ع) بود، او با قیام خود بندگان را از گمراهی نجات داد و سنت امر به معروف و نهی از منکر را زنده کرد.

رئیس جمهور منتخب امید مظلومان جهان باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در انتخابات ریاست جمهوری نشاط و عزم مردم را دیده‌ایم و باید قدردان این مردم باشیم که همیشه در بزنگاه‌های مهم‌ نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. 

وی تصریح کرد: پس از اهدای حکم تنفیذ از سوی رهبری به رئیس جمهور منتخب، آقای پزشکیان رئیس جمهور همه مردم است و این را باید هم مردم بدانند و ایشان را همراهی کنند و هم رئیس جمهور باید بداند و مردم را به یک چشم ببیند. 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم همانطور که شهید رئیسی نه تنها رئیس جمهور ایران بود بلکه امید مردم فلسطین، غزه و یمن بود، آقای پزشکیان نیز با فرامین رهبری به فکر مظلومان جهان باشد.‌

آیت‌الله عابدینی در پایان با تأکید بر اینکه بایداز ظرفیت‌های بسیج به نحو مطلوب استفاده شود، گفت: نیروهای مخلص، مؤمن، متعهد، متدین، پاک‌دست، جوانمرد و باتجربه ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای جامعه به ارمغان می‌آورند و از رئیس جمهور آینده می‌خواهیم که از این ظرفیت‌ها در پیشبرد امور کشور استفاده کند.

انتهای پیام

نظر شما