شناسهٔ خبر: 67625274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

انجمن خیران میراث فرهنگی فارس آغاز به کار کرد

مراسم آغاز به کار انجمن خیران میراث فرهنگی استان فارس با حضور مشاور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سرمایه‌گذاران و برخی فعالان میراث فرهنگی استان در شیراز برگزار شد و احکام اعضای این انجمن ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، مراسم آغاز به کار انجمن خیران میراث فرهنگی استان فارس با حضور مشاور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سرمایه‌گذاران و برخی فعالان میراث فرهنگی استان در شیراز برگزار شد و احکام اعضای این انجمن ابلاغ شد.

در این جلسه محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به عنوان رئیس انجمن خیرین میراث فرهنگی استان فارس معرفی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در این مراسم گفت: همانگونه که در بسیاری از حوزه‌ها مانند مدرسه‌سازی خیرین پیشقدم هستند، باید سعی کنیم از ظرفیت آنها در بخش حفظ میراث فرهنگی کشور نیز استفاده کنیم.

محمد ثابت اقلیدی افزود: اعتبارات میراث فرهنگی بسیار محدود است و نمی‌توان با این اعتبار کم اقدام قابل توجهی برای مرمت احیا و حفظ آثار تاریخی انجام داد. 

وی با بیان اینکه تشکیل این انجمن اتقاق مبارک و خوبی است که در دولت شهید رییسی رقم خورده است، گفت: در حال حاضر این امکان فراهم شده است که با تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی یک همیت برای حفاظت و مرمت و احیای آثار تاریخی به وجود می‌آید. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس بیان کرد: خوشبختانه طی ۶ ماه گذشته برخی از آثار تاریخی شاخص این استان مانند تخت جمشید، قلعه دختر فیروزآباد، بهشت گمشده و نقوش برجسته در کازرون و.. با حمایت و همکاری خیرین مورد مرمت و احیا و حفاظت و مورد ساماندهی و نورپردازی قرار گرفتند.

ثابت اقلیدی گفت: فارس قطب اول میراث فرهنگی کشور است و امید داریم با شروع به کار این انجمن پروژه‌های مهم حوزه میراث فرهنگی در بخش‌های مرمت، احیا و حفاظت در این استان فعال‌تر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس یادآور شد: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۸۰ اثر غیر منقول و ۲۱۰ اثر منقول در استان فارس در فهرست ملی جای گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما