شناسهٔ خبر: 67624914 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

تکان‌دهنده و شرم‌آور: آبرو برای اروگوئه نماند! (عکس)

پس از شکست اروگوئه از کلمبیا، صحنه‌هایی رخ داد که باورش دشوار بود. داروین نو نیز نقش اول این دعوای حیرت‌انگیز بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، پس از پایان بازی نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا بین اروگوئه و کلمبیا، چندین بازیکن اروگوئه، از جمله داروین نونیز، خیمنز و رونالد آرائوخو، برای درگیری با هواداران کلمبیایی به سکوها پریدند. در پایان 90 دقیقه همچنین درگیری بین بازیکنان دو تیم در زمین نیز رخ داد که در سکوها بین هوادارانشان تکرار شد.

اتفاق سورئال زمانی رخ داد که نونیز، آرائوخو و سایر بازیکنان به سکوها پریدند تا در دعوای بین هواداران شرکت کنند در حالی که اشیای مختلف بر سر و روی آنها می‌بارید. این درگیری چند دقیقه به طول انجامید در حالی که تلاش پلیس برای جداسازی افراد درگیر بی‌نتیجه بود.

ایگناسیو آلونسو، رئیس اتحادیه فوتبال اروگوئه، اطمینان داد که بازیکنان اروگوئه حاضر در درگیری با برخی از هواداران کلمبیایی در سکوهای ورزشگاه بانک آمریکا در شارلوت (کارولینای شمالی) تنها قصد محافظت از خانواده خود را داشتند.

آلونسو گفت: «درون رختکن با بازیکنان حرف زدیم، چون می‌دانیم که یک واکنش طبیعی و غریزی وجود دارد، به عنوان یک پدر، به عنوان یک شوهر، به عنوان یک برادر، به عنوان یک پسر که با دیدن خانواده‌اش در یک لحظه بسیار پیچیده و دیدن اینکه به آنها اجازه خروج نمی‌دادند، طبیعی بود. آنها محاصره شده بودند و دسترسی به خروجی‌ها مسدود شده بود. در آن لحظه مردم به شدت گرفتار شده بودند. برخی زد و خوردها به همین دلیل بود.»

آلونسو ادامه داد: «سپس هنگامی که برخی از بازیکنان اروگوئه متوجه این موضوع شدند، وارد عمل شدند تا سعی کنند از فرزندان خود، خانواده، مادر، همسر و برادرانشان محافظت کنند. وضعیت بدتر شد، اما من فکر می‌کنم این یک واکنش طبیعی در هنگام درک اتفاقات است. ما همچنین خودمان در جایگاه ویژه حبس شدیم. کلمبیایی‌ها چیزهایی را پرت کردند و توهین می‌کردند. در نهایت این وضعیت چند دقیقه طول کشید و تمام. شما باید تصاویر را ببینید، صحبت کنید و آنها را ارزیابی کنید.»

صحنه‌های درگیری در نوع خودش عجیب بود. در یک جا داروین نونیز دیده می‌شود که مثل یک مبارزه UFC قصد کتک کاری با هواداران کلمبیایی را دارد ولی قبل از هر اقدامی آوار مشت و لگد به سمت او سرازیر شد و سپس اوضاع برای دقایقی به شدت متشنج می‌شود. هم تیمی‌های داروین برای حمایت از او وارد عمل شدند و تلاش نیروهای امنیتی نیز بیهوده بود.

اما واکنش کنمبول (کنفدارسیون فوتبال آمریکای جنوبی) چه بود؟

این نهاد خشونت و درگیری بازیکنان اروگوئه با هواداران کلمبیا را "به شدت محکوم" کرد. در بیانیه کنمبول به این درگیری که در آن چندین بازیکن اروگوئه مانند داروین نونیز و رونالد آرائوخو با هواداران کلمبیایی شرکت داشتند، اشاره شده و این نهاد هرگونه اعمال خشونت‌آمیز در فوتبال را محکوم کرده است: «جایی برای عدم تحمل و خشونت در داخل و خارج از زمین وجود ندارد.»

واکنش مربی اروگوئه

مارسلو بیلسا حوادث در سکوهای بازی اروگوئه و کلمبیا را "واقعاً تاسف‌بار" عنوان کرد. سرمربی اروگوئه اظهار داشت که درگیری که در آن برخی از بازیکنانش شرکت داشتند، واقعاً تاسف‌بار" بود.

بیلسا در کنفرانس مطبوعاتی اطمینان داد که وقتی درگیری‌ها شروع شد، سریعا به رختکن رفت و درگیری روی سکوها را ندید.

بیلسا گفت: «وقتی دیدم درگیری درون زمین حل شده است، به رختکن رفتم. اما بعد فهمیدم که انواع دیگری از مشکلات ناگوار وجود دارد.»

محرومیت‌های احتمالی

برای خیمنز و داروین نونیز احتمال محرومیت بین سه تا پنج جلسه‌ای پیش‌بینی می‌شود. دلیل هر چه که باشد، بر اساس قوانین بازیکنان فوتبال حق درگیری با هواداران را ندارند و تحت هر شرایطی برایشان محرومیت اعمال خواهد شد. کمیته انضباطی کنمبول بعد از بررسی دقیق فیلم‌ها و تصاویر، محرومیت‌ها را اعمال خواهد کرد.

 

نظر شما