شناسهٔ خبر: 67622832 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس:

داوطلبان کنکور آزمون خود را آغاز کردند

ایرنا

با آغاز نوبت دوم کنکور سراسری در سراسر کشور، از ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۳ هزار و ۸۴۷ داوطلب گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی آزمون خود را در فارس آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بر اساس اعلام نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس، ۱۶ هزار و ۶۱۸ داوطلب رشته علوم‌انسانی و هفت هزار و ۲۲۹ داوطلب علوم ریاضی و فنی فارس در نوبت صبح دومین مرحله آزمون سراسری ۱۴۰۳ بر سر جلسه این آزمون حاضر شدند.


 داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌انسانی طی ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به ۲ دفترچه شامل دفترچه شماره یک با دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان‌شناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد پاسخ دهند.


 داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی نیز در ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه به سؤالات ۲ دفترچه ریاضیات و دفترچه فیزیک و شیمی پاسخ می‌دهند.


 کنکور سراسری، عصر امروز با برگزاری آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ادامه می‌یابد و در فارس چهار هزار و ۱۶۶ داوطلب این گروه امتحان می‌دهند.


 صبح جمعه نیز پرشمارترین داوطلبان در آزمون سراسری شرکت می‌کنند و ۳۴ هزار و ۳۳۲ داوطلب استان فارس نیز هم‌زمان با سراسر کشور در این آزمون شرکت می‌کنند.
 پرونده نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ عصر جمعه با برپایی کنکور گروه هنر بسته می‌شود که در فارس نیز ۲ هزار و ۷۱۲ داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند.


 به گفته مسلم باقری، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس، در مجموع ۶۵ هزار و ۵۷ داوطلب فارس ۴۲ هزار و ۳۹۱ نفر از بانوان و ۲۲ هزار و ۶۶۶ نفر از آقایان در کنکور سراسری امسال شرکت می‌کنند.


 نوبت دوم آزمون سراسری در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام‌نور، صنعتی، فنی و حرفه‌ای و علوم پزشکی و آموزش و پرورش ۳۴ شهرستان فارس برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها:

نظر شما