شناسهٔ خبر: 67616095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیشترین داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری مربوط به رشته تجربی است

شهرکرد – ایرنا – رییس دانشگاه شهرکرد و نماینده وزیر علوم، تحیقات و فناوری در چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۶ هزار و ۴۲۹ داوطلب نوبت دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، هفت هزار و ۸۹۶ داوطلب مربوط به داوطلبان رشته تجربی است که بیشترین تعداد داوطلبان مربوطه به این رشته است.

صاحب‌خبر -

یاسر پیرعلی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یک هزار و ۴۹۵ نفر از داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسری در رشته ریاضی، پنج هزار و ۵۰۱ داوطلب در رشته علوم انسانی، ۷۰۵نفر در رشته هنر، ۸۳۲ نفر در رشته زبان خارجه شرکت دارند.

وی اظهار داشت: از ۱۶ هزار و ۴۲۹ داوطلب شرکت‌کننده در نوبت دوم کنکور سراسری چهارمحال و بختیاری ۱۰ هزار و ۸۶۵ هزار نفر دختر و پنج هزار و ۵۶۴ داوطلب پسر هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در چهارمحال و بختیاری گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور از روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در هشت شهرستان شهرکرد، اردل، بروجن، فارسان، کوهرنگ، کیار، خانمیرزا و لردگان برگزار می‌شود.

پیرعلی اضافه کرد: از تعداد داوطلبان شرکت کننده در مرحله دوم کنکور سراسری هفت هزار و ۵۶۳ نفر در دانشگاه شهرکرد و سه هزار و ۱۸۱ نفر نیز در دانشگاه آزاد شهرکرد و مابقی در هفت شهرستان دیگر حضور دارند.

وی با اشاره به دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سامانه گفت: داوطلبان در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در کارت ورود به جلسه از طریق ویراش در پرتال سازمان سنجش اقدام و برای رفع موارد غیر قابل ویرایش به باجه‌های رفع نقص در شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای ۲۱ (پنجشنبه) و ۲۲ (جمعه) تیر ماه و در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

نظر شما