شناسهٔ خبر: 67621945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایتی از نجات جان ۲۴۴ مسافر در دریای خزر

هدیه زندگی در روز سفر

ساری- ایرنا- نجات جان ۲۴۴ مسافر از غرق شدن در مدت ۲ از حضور ناجیان غریق در سواحل دریای مازندران بنا به گفته مسوولان تجربه خوب برنامه‌ریزی و هماهنگی های صورت گرفته برای کاهش غریق در این استان به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌سالها از اجرای طرح دریا به منظور کاستن از تعداد موارد غریق و فوت در این خصوص در مازندران می گذرد و روزی از تابستان های سال های گذشته نبود که با مرگ براثر غرق شدن در دریای خزر تمام نشود؛ اما تابستان امسال وضعیت طور دیگری رقم خورده است و می‌توان گفت مسافران و مردم مازندران سواحل امنی را تجربه کردند و آژیر مرگ کمتر در این مدت نواخته شد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

دریا و تنی به آب زدن بخش جدا نشدنی سفر مردم به مازندران است البته این موضوع براساس داده های آماری اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان مبنی بر اینکه بیشتر مسافران مقصد سفرشان به استان شهرستان های ساحلی است صحه می گذارد.

هدیه زندگی در روز سفر

سابقه ایجاد ساحل امن برای شنای مسافران در مازندران به اوایل دهه ۹۰ بر می گردد به طوریکه طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و هرساله این طرح از ابتدای فصل تابستان یعنی تیرماه شروع می شد و تا پایان تابستان ادامه داشت.

در این پیوند رئیس هیات نجات‌غریق و غواصی مازندران گفت: از ابتدای طرح‌های دریا تاکنون ۲۲۴ نفر از مرگ حتمی در دریای خزر نجات پیدا کردند.

نقی کریمیان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های این روزها بحث حقوق ناجیان غریق است و آنان چشم‌انتظار دریافت حقوق خرداد ماه هستند.

هدیه زندگی در روز سفر

وی با اشاره به گذشت حدود ۲ ماه از آغاز طرح‌های دریا در استان، اضافه کرد: طی این مدت با تلاش ناجیان غریق تعداد نجات‌یافتگان از غرقی به ۲۲۴ نفر رسید.

رئیس هیات نجات‌غریق و غواصی مازندران افزود: از بین نجات‌یافتگان ۱۵۹ نفر آقا و ۶۵ نفر خانم هستند.

کریمیان با بیان اینکه بحث پایش‌ها در طول نوار ساحلی استان کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: براساس پایش‌ها می‌خواهیم برآوردی کلی از تمام نقاط ساحلی استان داشته باشیم‌ و همچنین تعداد ناجیان غریق در تمامی نقاط حادثه‌خیز مستقر شوند.

وی یادآور شد: آزادسازی سواحل و ازسوی دیگر بحث پسروی دریا، موجب شد نقاط حادثه‌خیز سواحل دریا افزایش یابی به همین دلیل به مردم و مسافران تاکید شده از شنا در نقاط دنج و همچنین مناطق سنگ‌چین سواحل پرهیز کنند. شنا در شب و همچنین شنا در دریای مواج هم جز مواردی است که به مردم توصیه شده از این کار به شدت پرهیز کنند.

نظر شما