شناسهٔ خبر: 67621510 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

هوای تهران خطرناک شد!

کیفیت هوای تهران روز پنجشنبه با شاخص ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار دارد بنابراین در صورت امکان شهروندان تهرانی در منزل بمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حال حاضر کیفیت هوای تهران با شاخص ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس جامعه قرار دارد و در این شرایط توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های سنگین یا طولانی خارج از منزل را کاهش دهند.

هر چند روز گذشته در ساعات ابتدایی هوای تهران آلوده بود اما میانگین کلی عدد ۸۹ را نشان می‌دهد و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول بود.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تنها ایستگاه پارک شکوفه منطقه ( ۱۴) در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه سنی حساس قرار دارد، ۹ منطقه ناسالم برای گروه سنی حساس و سایر مناطق در شرایط قابل قبول هستند.

هشدار نارنجی آلودگی هوا در تهران

تهران از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک، ۸۸ روز هوای سالم، ۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و یک روز را هم هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی تجربه کرد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ روز هوای پاک، ۲۱۸ روز هوای قابل قبول، ۹۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است. شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

نظر شما