شناسهٔ خبر: 67653310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فلاحی‌دوست خبر داد؛

پشتیبانی ۱۲۰ نیروی هلال‌احمر از عملیات اطفای حریق جنگل‌های خائیز

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۱۲۰ امدادگر به منطقه آتش‌سوزی در کوه خائیز برای کمک به اطفا حریق و امدادرسانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز به دلیل سرایت آتش از شهرستان بهبهان از روز دوشنبه آغاز شد و سپس به کوه‌های خائیز استان کهگیلویه و بویراحمد سرایت کرد.

بلافاصله بعد از اعلام آتش سوزی در کوه خائیز به دستور کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، بالگرد جمعیت هلال با هماهنگی‌های لازم جهت کمک به نیروهای امدادی حاضر در صحنه به منطقه اعزام گردید که نیروهای امدادی توسط بالگرد برای مهار آتش سوزی به بالای کوه انتقال داده شدند.

همه نیروهای امدادی هلال احمر استان در ساعات اولیه آتش سوزی در کنار نیروهای مردمی و دیگر ارگان‌های امدادی در منطقه حاضر شدند و در کنار نیروهای مردمی جهت خاموش کردن و مهار آتش سوزی مصدوم را به اورژانس کهگیلویه انتقال دادند.

در همین راستا مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۱۲۰ امدادگر به منطقه آتش‌سوزی در کوه خائیز برای کمک به اطفا حریق و امدادرسانی خبر داد.

کاظم فلاحی‌دوست که برای نظارت بر انجام عملیات در محل کمپ امدادی نیروها حضور داشت، بیان کرد: کمپ امدادی هلال احمر در کنار پایگاه فیل گاه بر پا شد و نیروهای هلال‌احمر در کنار دیگر نیروها موفق به اطفای حریق شدند.

وی با بیان اینکه جهت پشتیبانی عملیات، ۱۶ دستگاه آمبولانس و ماشین کمک‌دار هلال‌احمر نیز در محل مستقر شدند، اظهار کرد: نیروهای هلال‌احمر علاوه بر کمک‌رسانی به مصدومان، در اطفا حریق و پشتیبانی از نیروها فعالیت کردند.

فلاحی دوست تعداد مصدومان اطفا حریق را ۱۱ نفر عنوان کرد که بعد از دریافت کمک‌های امدادی، توسط نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر به پایین کوه منتقل شدند.

نظر شما