شناسهٔ خبر: 67619448 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

دموکرات‌ها نگران انتخابات ریاست جمهوری؛ پلوسی: زمان برای تصمیم‌گیری بایدن رو به اتمام است

در حالیکه که این روزها حزب دموکرات آمریکا نگران نتایج انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) ریاست جمهوری این کشور در پی مناظره ضعیف جو بایدن رئیس جمهور کنونی با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی است، نانسی پلوسی رئیس سابق کنگره می گوید زمان برای بایدن جهت تصمیم گیری سیاسی رو به پایان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛نانسی پلوسی، رئیس‌ سابق کنگره آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی حاضر به پاسخ به این سوال که آیا به حمایت از بایدن ادامه خواهد داد، نشد اما گفت: «این به رئیس جمهور بستگی دارد که در خصوص نامزدی خود در انتخابات تصمیم بگیرد. همه ما او را تشویق می کنیم که این تصمیم را بگیرد زیرا زمان رو به اتمام است.»

پلوسی افزود: «من فکر می‌کنم حمایت قاطع اعضای گروه دموکرات ها را دارد. او محبوب است، مورد احترام است و مردم از او می‌خواهند که این تصمیم را بگیرد.»

ریچارد بلومنتال، سناتور کانکتیکت نیز به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که «عمیقاً از شرایط بایدن نگران است» و به وی هشدار داد که «هنوز وظیفه‌ای در پیش دارد» و «برای مدتی شک و تردید نسبت به او وجود خواهد داشت».

بلومنتال گفت: «من عمیقا نگران پیروزی جو بایدن در نوامبر هستم. زیرا اگر دونالد ترامپ پیروز شود، تهدیدی برای کشور است. بنابراین من فکر می کنم که ما باید در اسرع وقت به یک نتیجه برسیم و جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات ها از حمایت من برخوردار است، او از حمایت گسترده زیادی در سراسر کشور برخوردار است، او باید به شدت تلاش کند تا نگرانی های موجود را برطرف کند و فکر می کنم این وظیفه اوست. او می تواند این کار را انجام دهد، اما برای مدتی شک و تردید نسبت به او وجود خواهد داشت.»

بلومنتال در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند بایدن هنوز راهی برای رسیدن به کاخ سفید دارد، پاسخ مثبت داد، اما از بایدن خواست مبارزات انتخاباتی خود را افزایش دهد.

بلومنتال همچنین اعلام کرد که بایدن باید به دریافت مشاوره در مورد مسیر رو به جلو ادامه دهد.

باب کیسی، سناتور ایالت پنسیلوانیا ، یکی از مهمترین اعضای دموکرات سنا، که گفته است از بایدن حمایت می کند، نیز گفت با اظهارات مایکل بنت سناتور کلورادو مخالف است. بنت روز سه‌شنبه گفت که به اعتقاد او بایدن می‌تواند یک « شکست بزرگ» از دونالد ترامپ بخورد.

الکس پادیلا، سناتور کالیفرنیا نیز گفت که با همکارانی که فکر می‌کنند بایدن شکست خواهد خورد، مخالف است.

پادیلا گفت: « من با این نظر مخالفم. من هنوز فکر می کنم، مسیری رو به جلو وجود دارد که نه تنها رئیس جمهور در انتخابات مجدد پیروز شود، بلکه دموکرات ها اکثریت مجلس سنا را حفظ کنند و اکثریت مجلس را دوباره به دست آورند.»

ران وایدن، سناتور اورگان نیز سخنان خود را در اوایل هفته تکرار و از بایدن دفاع کرد و گفت: « آن شب مناظره بسیار سختی بود. اما من خطاب به مردم می‌گویم اگر دونالد ترامپ را انتخاب کنید، چهار سال وحشتناکی خواهید داشت.»

مگی حسن سناتور نیوهمپشایر نیز گفت: «بایدن یک رئیس‌جمهور عالی بوده است، برای کاهش هزینه‌ها تلاش کرده، هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن دارد. تلاش برای حفظ شهروندی و برابری زنان در کشور ما. او دیروز در ناتو سخنرانی بسیار خوبی داشت. »

او ادامه داد: دونالد ترامپ ریاست جمهوری واقعاً وحشتناکی داشت و تهدیدی واقعی برای دموکراسی ما است. او برای سلب اساسی ترین حق یک زن اقدام کرده است، امنیت ما را کاهش داده و اختلافات میان ما را افزایش خواهد داد.»

نخستین مناظره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شد. بایدن در این مناظره بارها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ عملا باخت و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطاهای مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورده و خواستار انصراف او از رقابت‌ها شده‌اند.

اما جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا در نامه ای خطاب به دموکرات های کنگره نوشت: « اکنون بیش از یک هفته است که سوال چگونگی ادامه مسیر مطرح شده است. ما یک وظیفه داریم و آن هم شکست دادن دونالد ترامپ است. ما ۴۲ روز تا کنوانسیون حزب و ۱۱۹ روز تا انتخابات عمومی فرصت داریم. هرگونه تضعیف عزم یا عدم شفافیت در مورد وظیفه پیش رو تنها به ترامپ کمک می کند و به ما آسیب می رساند. زمان آن فرا رسیده است که با هم متحد شویم، به عنوان یک حزب متحد پیش برویم و دونالد ترامپ را شکست دهیم.»

اندکی پس از انتشار نامه، بایدن در برنامه مورنینگ جو شبکه ام اس ان بی سی حاضر شد. حضور او در چنین برنامه هایی بخشی از یک استراتژی برای انجام تعاملات بیشتر «عمومی» و بدون محدودیت برای کاهش نگرانی‌ها در مورد سن وی می باشد.

اگرچه این مصاحبه پرانرژی بود، اما نتوانست تأثیر لازم را داشته باشد. بایدن به سوالی درباره نامه خود به دموکرات‌های کنگره که خواستار اتحاد بود، پاسخ گیج‌کننده‌ای داد و ترامپ را به خاطر حضور در زمین گلف پس از مناظره مورد انتقاد قرار داد. در حالی که بایدن به دنبال کسب مجدد اعتبار خود است، ترامپ تا حد زیادی دور از دوربین رسانه ها باقی مانده است.

یک مقام ستاد انتخاباتی بایدن به سی‌ان‌ان گفت، در هفته پس از عملکرد فاجعه‌بار بایدن در مناظره، وی شخصاً با تقریباً ۲۰ دموکرات مجلس نمایندگان تماس گرفت و با رهبران حزب از جمله چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و نانسی پلوسی و جیمز کلیبرن گفتگو کرده است. این ارتباطات با هدف رفع نگرانی آنها انجام می شود.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

۲ نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌و پنجه نرم می‌کند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما