شناسهٔ خبر: 67616991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

استان زنجان در حوزه گوشت مشکل دارد

استاندار زنجان گفت: در مقطع کنونی در حوزه گوشت قرمز در استان مشکل داریم، از این رو تسهیلگری در احیای واحدهای پرورش دام ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی امروز - چهارشنبه بیستم تیر- در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های امروز استان مربوط به تولید گوشت قرمز است، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم این دغدغه را مرتفع کنیم، باید نسبت به احیای واحدهای پرورش دام در استان گام‌های مؤثری برداریم.

وی با تاکید بر حمایت جدی از کارآفرینان و فعالان این عرصه، گفت: کارآفرینان جزو اقشاری هستند که با فعالیت در این عرصه موجبات اشتغال در جامعه را که زمینه رونق اقتصادی است، فراهم می‌کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اگر خواهان توسعه استان هستیم، این توسعه زمانی به دست می‌آید که بتوانیم نگاه فرابخشی به مسائل داشته و در کنار آن از همگرایی استفاده کنیم، افزود: یکی از مشکلاتی که در مسیر توسعه گریبان‌گیر ما می‌شود، واگرا عمل کردن است، بنابراین معتقدیم دستگاه‌ها نباید فقط خود را در نظر بگیرند.

افشارچی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های عرصه تولید در استان به زمان‌بر بودن استعلام و تحقق سرمایه‌گذاری‌ها بازمی‌گردد، اضافه کرد: متأسفانه یکی از نمونه‌های بارز واگرا بودن، وجود ۱۷ مرکز برای پاسخ‌گویی به استعلام‌ها است، از این رو باید تلاش کنیم تا به سمت همگرا بودن حرکت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان همچنین با تاکید بر اینکه همکاری شبکه بانکی می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی عرصه تولید را مرتفع کند، اظهار کرد: بر همین اساس و با توجه به اهیمت موضوع، شبکه بانکی کشور برای تحقق سهم خود در رونق تولید باید پای کار باشد.

وی بر لزوم تسهیل در گره‌گشایی از واحدهای تولید گوشت و مرغ در استان تاکید کرد و گفت: ما در مقطع کنونی در حوزه گوشت قرمز در استان مشکل داریم، از این رو تسهیلگری در احیای واحدهای پرورش دام ضروری است.

افشارچی همچنین بر ضرورت حمایت جدی از کارآفرینان در استان تاکید کرد و گفت: ما باید گره از کار کسانی باز کنیم که می‌خواهند با کارآفرینی برای اشتغالزایی در جامعه و ایجاد رونق اقتصادی تلاش کنند.

نظر شما