شناسهٔ خبر: 67615952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۸ بازارچه محلی و بزرگ مقیاس در سطح شهر شیراز احداث می‌شود - اکونی

اقتصاد ایران: شیراز - معاون خدمات شهری شهرداری شیراز از احداث ۸ بازارچه محلی و بزرگ مقیاس در سطح کلان‌شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ و ساماندهی میادین تره‌بار شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله خوشبخت بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۱۴۰۳ به دنبال احداث هشت بازارچه محلی و بزرگ مقیاس هستیم افزود: این جزو پروژه‌های ۱۵ گانه است که ۲ مدل آن در منطقه هفت و ۹ اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز تاکید کرد: روند بودجه عمرانی شاهد افزایش بوده است و از ۲۲ میلیارد تومان به صد میلیارد تومان رسیدیم که در متمم افزایشی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سایت ۳۰۰ و ۲۸ هکتاری و منتظری در دستور کار قرار گرفت، گفت: ساماندهی بارفروشان در دستور کار قرار گرفت و بازار شب هفتگی ارم و زند جابجا شد و در صدد هستیم تا بازار شب قصردشت و عفیف آباد نیز جابجا شود.

خوشبخت افزود: اقدامات بزرگی در حوزه میدان اول تره بار شهر شیراز روی داده است و هوشمندسازی در میدان، ورودی باسکول، انتقال آب‌های سطحی و غیره شکل گرفته است و بیش از هشت غرفه میدان که سابقه نداشت پلمب شدند و در تلویزیون شهری در میدان تره‌بار قیمت را به صورت برخط نشان می‌دهد.

وی گفت: تهیه طرح دروازه کازرون مدت‌ها در کمیسیون شهرسازی بود و در نهایت ۲ هفته گذشته طرح مصوب شد و تأیید فرمانداری گرفت و به کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تعیین تکلیف ارائه شد.

وی گفت: تکمیل بازار پروتئین و انتخاب بهره‌بردار از دیگر برنامه‌هایی است که شکل گرفته است و ۱۲۷ غرفه در بازار پروتئین داریم و نیاز است بازاریابی بسیار خوبی شکل گیرد و ارتباط خوبی با مجموعه دروازه کازرون شکل گیرد و تا انتهای این ماه هم بهره‌بردار مشخص می‌شود.

خوشبخت گفت: در مسیر بلوار سیبویه از ارائه مجوز به مشاغل اطراف دروازه کازرون باید خودداری شود و از ایجاد کسب و کار جدید در همین راستا خودداری شود.

مجموعه مشاغل دروازه کازرون را به بازار پروتئین منتقل می‌کنیم و موضوع لایحه اجاره بها، فروش و تهاتر هم در به شورا ارسال و مصوب شده است.

خوشبخت گفت: قیمت میدان تره‌بار هفتگی به اعلام می‌شود و به بهره بردار اعلام می‌کنیم و نظارت به صورت روزانه انجام می‌شود و نرخنامه باید در دید مردم قرار گیرد و برنامه‌ریزی کردیم که قیمت‌ها به صورت برخط روی تلویزیون‌های بازارچه نشان داده دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما