شناسهٔ خبر: 67616475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول در شهرداری شیراز اعلام کرد:

تخصیص ۲۸ هکتار زمین برای ساماندهی مشاغل مزاحم در شیراز

مرضیه جوانمردی فر

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز، از تخصیص زمینی با متراژ ۲۸ هکتار برای ساماندهی مشاغل مزاحم در این کلان‌شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

پژمان شفیعی امروز، ۲۰ تیرماه در نشست مشترک خبری که در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز برگزار شد، در خصوص بازارچه شهرداری گفت: شعار سازمان ما برنامه محوری و تحول‌گرایی بود. با مشاوره‌هایی که در حوزه احداث بازارچه جدید گرفتیم، بازارچه‌های شهرداری را آسیب‌شناسی کردیم.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن روند کاشت، داشت، برداشت، نگهداشت و همچنین حمل و نقل که تاثیری بسزایی در قیمت‌ میوه و تره‌بار دارد، تصمیم به حذف اجاره غرفه‌های بازارچه عرضه میوه و تره‌بار شهرداری شد و بر همین اساس محصولات در این بازارچه‌ها باید با نرخ میدان به فروش برسند.

شفیعی با بیان اینکه در این غرفه‌ها نرخنامه فروش میوه و تره‌بار نصب می‌شود و در صورت تخلف سریعاً برخورد می‌شود، افزود: در تهران حدوداً ۳۰ میدان تره‌بار وجود دارد که مدیریت در خود بازار است اما شهرداری شیراز در یک الگوی جدید، خود مدیریت بازار را به عهده می‌گیرد و با تخلفات برخورد می‌کند.

وی همچنین با اشاره به آشفتگی محور دروازه کازرون گفت: در بحث آلایندگی و موضوع دروازه کازرون هدف تنها ساماندهی نیست بلکه بهسازی صنوف دروازه کازرون باید مورد توجه قرار بگیرد. بعد از ساماندهی صنوف در بازار پروتئین، لایحه تشویقی به منظور ارائه بهترین شرایط برای صنوف اجرا می‌شود.

شفیعی همچنین به بحث ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت: در وهله اول در خصوص بازار شب و روزی که به صورت خود ساخته توسط دستفروشان سازماندهی شده بود، تشکیل پرونده داده شد و هویت این افراد شناسایی شد و سپس این بازار جابه‌جا شد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز اظهار کرد: مرکز بهداشت به شدت با ساماندهی اغذیه‌فروشان دستفروش مخالف است لذا این مورد باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین با تأکید بر ساماندهی مشاغل مزاحم گفت: شهرداری زمینی با متراژ ۲۸ هکتار را برای جایگذاری مشاغل مزاحم ضایعاتی اختصاص داده است و طریقه انتقال این ضایعات‌فروشی‌ها هم در شیوه‌نامه ارائه شده، درج شده است.

شفیهی با بیان اینکه تاکنون احداث شهرک سنگ برمشور پیشرفت خوبی داشته است و مرحله به مرحله سنگ فروشی‌ها در حال انتقال هستند، گفت: برای انتقال کارخانه سیمان، روغن نباتی، پشم شیشه هم بر اساس برنامه زمانب‌ندی در حال پیشبرد کار هستیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری نیز  در این نشست گفت: تکمیل بازار پروتئین شیراز در دستور کار قرار دارد و تا پایان کار زمان زیادی نمانده است.

روح‌الله خوشبخت افزود: در این بازار ۱۲۷ غرفه داریم و با توجه به وسعت آن احتیاج به بازاریابی خوبی داریم، همچنین باید ارتباط موثری با اصناف برقرار شود.

وی اظهار کرد: باید مجموعه مشاغل را برای انتقال به بازار پروتئین تشویق و ترغیب کرد و با تایید لایحه تشویق اجاره‌بها می‌توان در انتقال محور دروازه کازرون به بازار پروتئین بهتر عمل کرد. ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۳ بازار پروتئین به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

نظر شما