شناسهٔ خبر: 68052697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

گفتمان شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی در قم تقویت شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: گفتمان شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی در شهر قم باید شکل گرفته و تقویت شود که در این عرصه نیازمند مشارکت و به‌کارگیری نخبگان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، روح‌الله امراللهی امروز _ دوشنبه پانزدهم مرداد_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین الدین برگزار شد با اشاره به اینکه ترور اسماعیل هنیه در تهران اظهار کرد: ملت ایران همچنان کنار غزه تا آزادی قدس شریف هست و خواهد ماند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم افزود: از خدمات هیئت رئیسه سال قبل تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای تعیین محورهای اصلی فعالیت شورای اسلامی شهر قم دوره مسئولیت خود اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین محورها تجلی گفتمان قرآنی در سبک زندگی شهروندی است.

امراللهی گفت: جامعه بشری برای رسیدن به کمال نیازمند برنامه جامعی است که گفتمان قرآنی یکی از همین مسائل است؛ تمدن‌سازی بر مبنای آموزه‌های قرآنی شهروند را به کمال انسانی می‌رساند.

وی با تاکید بر اهمیت تحکیم فرهنگ مهدوی اضافه کرد: به برکت وجود مسجد مقدس جمکران میعادگاه انتظار در شهر قم قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهر قم پایگاه انقلاب اسلامی است افزود: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم باید با محوریت ترویج تفکر انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

امراللهی با تاکید بر اهمیت توسعه جمع سپاری و ارائه خدمات شهروندی الکترونیک در مسیر تسهیل امور شهروندان گفت: هر شهروند یک خادم است و در شهری که عملکرد بین‌المللی دارد باید لزوم اندیشه مهمان نوازی را در شهر قم ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه زندگی شادمانه به عنوان یک دستور دینی و اجتماعی باید جدی گرفته شود. تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کار جمعی انجام شود باید نشاط اجتماعی تقویت شده و افزایش مشارکت فعال شهروندان در زندگی شهری رقم بخورد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فضای شهری برای اقشار و رده‌های مختلف گفت: هدایت فضاهای عمومی شهری موجود برای ارتقای نشاط اجتماعی مسئله‌ای بسیار اساسی در شهر قم است.

امراللهی با بیان اینکه شهرسازی اسلامی ایرانی مسئله‌ای بسیار مهم است که رهبر انقلاب هم نسبت به آن تاکید دارند افزود: گفتمان شهرسازی و اسلامی در شهر قم باید تقویت شده و به دغدغه نخبگان و متولیان امور تبدیل شود که در این عرصه به‌کارگیری نخبگان و همکاری با عالمان این عرصه بسیار مهم است.

نظر شما