شناسهٔ خبر: 67615657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سیدحسن نصرالله: آتش‌بس در غزه با توقف نبرد در شمال فلسطین ارتباط دارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه پس از ۱۰ ماه تجاوز، شکست نتیجه نبرد اسرائیل در نوار غزه است، گفت که آتش‌بس در غزه با توقف نبرد در شمال فلسطین ارتباط دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی به مناسبت شهادت محمد نعمه ناصر، از فرماندهان ارشد حزب‌الله در مجتمع امام مجتبی (ع) واقع در حومه بیروت، گفت: شهدای طوفان الاقصی از روشن‌ترین و بلندمرتبه‌ترین مصادیق شهادت راه خدا هستند، زیرا آن‌ها در نبرد حقِ روشن و آشکاری که هیچ شک و شبهه‌ای به آن وارد نیست، جنگیده‌اند.

نصرالله در آغاز این سخنرانی به خانواده شهدایی که در روز‌ها و هفته‌های گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمدند تبریک و تسلیت گفت و برای از دست دادن عزیزانشان با آنان ابراز همدردی کرد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج ابونعمه، فرمانده برجسته حزب‌الله که هفته گذشته در حملات ارتش رژیم اشغالگر به جنوب لبنان به شهادت رسید، اشاره کرد و گفت: شهید ابونعمه در عنفوان جوانی راه مقاومت را انتخاب کرد؛ ابونعمه یک مجاهد، اسیر، رزمنده و فرمانده بود که ۲ بار مجروح و در نهایت عاقبت بخیر شد.

وی در ادامه تصریح کرد: وارد نبرد طوفان الاقصی شدیم و اهدافمان را محقق کردیم و دشمن به تحقق این اهداف اعتراف کرد؛ فشار مستمر جبهه لبنان بر دشمن صهیونیستی برای آن است که دشمن بفهمد آتش‌بس در غزه مرتبط با توقف نبرد در شمال فلسطین است.

نصرالله درباره عملیات حزب‌الله اظهار کرد: عملیات ما دشمن را در شمال اراضی اشغالی گرفتار می‌کند و عملا هزار افسر و سرباز اسرائیلی مجبور می‌شوند در آنجا بمانند؛ هدف جبهه حمایت از لبنان خسته کردن دشمن و سلب فرصت پیش بردن نبرد در غزه است؛ فرسایش ارتش اسرائیل در غزه و شمال اراضی اشغالی منجر به بحران اجتماعی برای دشمن می‌شود که به سربازان بیشتری نیاز دارد؛ اشغالگران تلفات خود را در شمال اراضی اشغالی پنهان می‌کنند و ما در این جبهه همچنان به هدف خود می‌رسیم؛ ما بخش زیادی از نیرو‌های دشمن را مشغول کردیم و آن‌ها را از نبرد در غزه دور نگه داشتیم و تصریح کردیم که تحولات شمال اراضی اشغالی به غزه مرتبط است؛ جبهه لبنان به مسیر خود برای تحقق پیروزی و فشار بر دشمن ادامه خواهد داد.

به گفته وی، طرف‌های بین‌المللی متوجه شده‌اند که آتش‌بس در شمال اراضی اشغالی با توقف تجاوزها در نوار غزه مرتبط است؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: توقف جنگ در غزه تنها راه توقف جنگ در جبهه شمالی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین اظهار کرد: ما با نسل جدیدی از سران اشغالگر خودشیفته روبرو هستیم که آماده‌اند همه چیز را قربانی کنند تا در قدرت باقی بمانند؛ پس از ۱۰ ماه تجاوز، شکست نتیجه نبرد اسرائیل در نوار غزه است؛ نتانیاهو متوجه نمی‌شود که چه می‌گوید و اصرار او بر عملیات رفح اعتراف به شکست و عدم موفقیت در نبرد است؛ دشمن نه تنها از ورود به الجلیل می‌ترسد، بلکه حتی از ایده نفوذ به آن می‌ترسد؛حریدیم (یهودیان تندرو) تهدید کرده‌اند در صورت اجباری شدن خدمت سربازی برای آنان از رژیم خارج خواهند شد؛ طولانی شدن زمان جنگ و سربازگیری اجباری باعث بروز بحران و ایجاد بحران جدید در رژیم صهیونیستی خواهد شد.

وی ضمن تایید مواضع حماس در رابطه با موضوع آتش‌بس، گفت: هر آنچه حماس بپذیرد، همه ما می‌پذیریم؛ حماس به نمایندگی از مردم غزه، جناح‌ها و محور مقاومت در حال مذاکره است و ما از آنچه حماس به آن رضایت داشته باشد، راضی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما