شناسهٔ خبر: 67619696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید دولت السودانی بر مخالفت با تجاوز نظامی ترکیه به عراق

نشست شورای وزارتی امنیت ملی عراق ضمن بررسی مسئله دخالت‌ها و تجاوزات ارتش ترکیه به مناطق مرزی مشترک، بر مخالفت عراق با این تجاوزات تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، نشست شورای وزارتی امنیت ملی عراق، به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، در این نشست، ضمن بررسی مسئله دخالت ها و تجاوزات نیروهای ترکیه ای در مناطق مرزی مشترک، بر مخالفت عراق با تجاوزات ترکیه به خاک کشور تاکید شد.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق اعلام کرد که ترکیه باید اصول حسن همجواری و تعامل دیپلماتیک با دولت عراق و هماهنگی با آن در راستای هر مسئله مرتبط با امنیت را رعایت کند.

نخست وزیر عراق، دستور داد هیئتی به ریاست قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق برای اطلاع از اوضاع کلی و اتخاذ موضع یکپارچه درخصوص این مسئله که نقض حاکمیت عراق است، به اقلیم کردستان عراق سفر کند.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق از همه طرف ها و نیروهای ملی خواست پشتیبان موضع دولت در این مسئله باشند.

این شورا مجددا بر موضع عراق مبتنی بر قانون اساسی و قانون که مانع حمله به اراضی آن یا استفاده از اراضی عراق برای حمله به کشورهای همجوار تاکید کرد.

پیشتر منابع امنیتی عراقی گفتند که نیروهای ترکیه‌ای طی روزهای گذشته، ده‌ها روستا در استان دهوک در اقلیم کردستان را طی عملیات نظامی جدیدی علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اشغال کردند.

نیروهای ترکیه‌ای طی روزهای گذشته، در مناطق بالیتی، کانی ماسی و روستاهای کوهستان متین پیشروی کردند.

ارتش ترکیه اخیراً حملات هوایی و توپخانه‌ای به مناطقی در  شمال عراق را به بهانه مقابله با  پ، ک، ک و تحرکات اعضای آن تشدید کرده است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما