شناسهٔ خبر: 67615162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحقق مصوبه سفر شهید جمهور به کهگیلویه وبویراحمد/ داروخانه هلال احمر راه اندازی شد

یاسوج - ایرنا - یکی از مصوبات مهم سفر رییس جمهور به کهگیلویه وبویراحمد شهید اعطای مجوز فعالیت و راه اندازی داروخانه هلال احمر بود که امروز چهارشنبه پس از سال ها انتظار این طرح به بهره برداری رسید تا گامی ارزشمند برای درمان به ویژه بیماران صعب العلاج در این استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بیماران صعب العلاج ساکن کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه برخی داروها تنها در داروخانه های هلال احمر عرضه می شود پیش از افتتاح این زیرساخت رنج سفر را بر خود هموار کرده و برای تهیه داروهای مورد نیاز خود به استان فارس سفر می کردند حالا پس از راه اندازی این زیرساخت خرسند هستند و آن را یادگاری ارزشمند از رییس جمهور شهید می دانند.

سال هاست که داروخانه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج مجوز نداشت و به صورت پاره وقت فعالیت می کرد تا اینکه این واحد به علت نداشتن مجوز فعالیت تعطیل شد و بیماران صعب العلاج یا خانواده آنان برای تامین داروهای مورد نیاز خود آواره شهرهای مجاور می شدند.

مسوولان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد که تلاش های گسترده ای برای اخذ مجوز این واحد خدماتی انجام داده بودند این موضوع مهم را در سفر رییس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی به استان مطرح کردند و اعطای مجوز آن در طی مصوبه ای تصویب شد.

اخذ مجوز داروخانه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری از این طرح گفت:مجوز فعالیت داروخانه هلال احمر استان پس از ابلاغ مصوبه سفر رییس جمهور پاییز پارسال صادر شد و امروز این زیرساخت درمانی افتتاح شد.

کاظم فلاح دوست افزود:برای رفاه حال مراجعان طرح توسعه داروخانه انجام و ۸۰ متر مربع به فضای قبلی داروخانه هلال احمر در شهر یاسوج اضافه شده است.

وی بیان کرد: در این مرکز تمام داروخانه های خاص و تک نسخه ای عرضه می شود و حالا بیماران صعب العلاج کهگیلویه و بویراحمد نیازی به سفر به استان های مجاور برای تامین دارو ندارند.

فلاح دوست با اشاره به اینکه روزانه چهار نفر برای تامین داروهای کمیاب به هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می کنندتصریح کرد: در داروخانه هلال احمر انواع داروها با تعرفه دولتی عرضه می شود.

نظر شما