شناسهٔ خبر: 67614842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضرب الاجل قضایی برای دفع غیر اصولی فاضلاب شهری آستانه اشرفیه

رئیس کل دادگستری استان گیلان در بازدید سرزده از دادگستری شهرستان آستانه اشرفیه گفت: هیچ عذری برای کوتاهی و انجام ندادن وظایف در حوزه دفن پسماند و دفع غیر اصولی فاضلاب شهری در این شهرستان پذیرفته نیست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۲۰ تیرماه در بازدید از دادگستری شهرستان آستانه اشرفیه در در نشست با حضور مسئولان قضایی، شهردار و برخی مدیران اجرایی این شهرستان، با اشاره به اینکه در نظام حمکرانی اسلامی مردم محور هستند، اظهار کرد: توجه به حقوق عامه و گره‌گشایی از مشکلات مردم رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد.

وی مشکل پسماند را یکی از معضلات شهرستان آستانه اشرفیه بیان کرد و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و مقرر شد تا در شش ماهه اول امسال دفن غیر اصولی زباله در این شهرستان پایان یابد.  

رئیس شورای قضایی گیلان توجه به بهداشت مردم را بسیار ضروری دانست و گفت: با توجه به آلودگی‌های ناشی از عدم دفن صحیح زباله برای مردم و پیوست‌های زیست محیطی این معضل، باید تلاش و جدیت بیشتری در راستای حل آن انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، دفع غیر اصولی فاضلاب شهری و عدم برخورداری از تصفیه‌خانه را از دیگر مشکلات آستانه اشرفیه برشمرد و تصریح کرد: این معضل باید با هم‌فکری و همکاری مسئولان شهرستان حل شود و هیچ عذری برای کوتاهی و انجام ندادن وظایف پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولین اجرایی شهرستان این مشکل را به عنوان دغدغه اصلی خود بدانند و در رفع آن تلاش کنند.

این مقام ارشد قضایی استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی را از راهکارهای برون رفت از این مشکل عنوان کرد و افزود: در بسیاری از استان‌ها پروژه‌های گسترده‌ای بدون هزینه دولتی و با استفاده از بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب انجام گرفته و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در نشستی که با حضور مسئولان قضایی استان و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار می‌شود، راه حل‌ها و راهکارهای موثر بررسی شده و سریعا اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گیلان،رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی نیز از هیچ کمکی در راستای حل معضلات این شهرستان دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام

نظر شما