شناسهٔ خبر: 67615894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پایان دفن غیراصولی زباله در آستانه اشرفیه تا تابستان امسال

رئیس‌کل دادگستری گیلان مشکل پسماند را یکی از معضلات شهرستان آستانه اشرفیه دانست و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و مقرر شد تا در ۶ ماهه اول سال جاری دفن غیراصولی زباله در این شهرستان پایان یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستانه اشرفیه، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری گیلان امروز در جریان سفر به آستانه اشرفیه و دیدار با مسئولین قضایی این شهرستان مردم را محور اصلی در نظام حکمرانی اسلامی دانست و اظهار کرد: همه مسئولین باید برای خدمت به مردم تلاش روزافزون کنند و توجه به حقوق عامه و گره‌گشایی از مشکلات مردم رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد. 

وی مشکل پسماند را یکی از معضلات شهرستان آستانه اشرفیه دانست و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و مقرر شد تا در 6 ماهه اول سال جاری دفن غیراصولی زباله در این شهرستان پایان یابد. 

رئیس‌کل دادگستری گیلان توجه به بهداشت مردم را بسیار ضروری دانست و گفت: با توجه به آلودگی‌های ناشی از عدم دفن صحیح زباله برای مردم و پیوست‌های زیست محیطی این معضل، باید تلاش و جدیت بیشتری در راستای حل آن صورت گیرد. 

صادقی نیارکی دفع غیراصولی فاضلاب شهری و عدم برخورداری از تصفیه خانه را از دیگر مشکلات آستانه برشمرد و تصریح کرد: این معضل باید با همفکری و همکاری مسئولان شهرستان حل شود و هیچ عذری برای کوتاهی و انجام ندادن وظایف پذیرفته نیست و انتظار می‌رود مسئولین اجرایی شهرستان این مشکل را به عنوان دغدغه اصلی خود بدانند و در رفع آن تلاش کنند. 

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی برای برون رفت از این مشکل بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها، پروژه‌های گسترده‌ای بدون هزینه دولتی و با استفاده از بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب انجام گرفته و موفقیت‌های چشمگیری نیز حاصل شده و در گیلان نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما