شناسهٔ خبر: 67612597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشدید جنایات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری

رویا معصومی

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد طبق داده‌های سرویس‌های امنیتی، از ابتدای سال جاری میلادی ۲۰۲۴، شهرک‌نشینان ۳۴۰ جنایت تروریستی در کرانه باختری مرتکب شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی این آمار را در واکنش به اظهارات «یهودا فوکس» فرمانده منطقه جنوبی در ارتش رژیم صهیونیستی پیرامون افزایش موارد خشونت در کرانه باختری منتشر کرد.

یهودا فوکس در مراسم بازنشستگی خود گفت جنایت یهودیان در کرانه باختری علیه فلسطینیان افزایش یافته است. این جنایات در سایه جنگ غزه در حال انجام است و کابینه تهدید موجود را نمی‌بیند و کاری انجام نمی‌دهد.

وی افزود توانایی فرماندهی منطقه مرکزی برای انجام وظایف خود، برای حفاظت از رژیم صهیونیستی و ساکنان نیز به حضور یک مرجع فلسطینی مؤثر و قوی فلسطینی برخوردار از سرویس‌های امنیتی مؤثر که نظم و قانون را حفظ می‌کند، بستگی دارد.

یهودا فوکس روز دوشنبه افزایش «جنایت ملی‌گرایانه» در میان شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و از کابینه تل‌آویو به دلیل تلاش برای فلج مالی تشکیلات خودگردان فلسطین که برخی از مناطق کرانه باختری اشغالی را اداره می‌کند، انتقاد کرد. او گفت امنیت اراضی اشغالی متکی به یک تشکیلات خودگردان فلسطینی «قوی و فعال» است و از خشونت شهرک‌نشینان در این سرزمین که محل زندگی حدود ۲.۷ میلیون فلسطینی است، ابراز نگرانی کرد. او گفت یک اقلیت افراطی وجهه رژیم صهیونیستی را در سطح بین‌المللی تضعیف می‌کند.

شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست عامدانه به سمت مردم کرانه باختری سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند، خانه‌ها، خودروها و مزارع آنها را به آتش می‌کشند. به گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، تنها در هفته گذشته ۲۳ مورد جرائم شهرک‌نشینان تندرو اطراف پایگاه شهرک‌سازی بنیامین رخ داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد این بالاترین آمار از جرائمی است که شهرک‌نشینان ظرف یک هفته از ماه مه تاکنون مرتکب شده‌اند.

ماه آوریل، دیده‌بان حقوق بشر ارتش رژیم صهیونیستی را به مشارکت در حملات شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری متهم کرد که بر اثر این حملات، ساکنان دست‌کم حدود ۲۰ مجتمع آواره شدند و حداقل هفت مجتمع هم از ماه اکتبر تاکنون از بین رفته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی مفصل از اوضاع کرانه باختری اعلام کرد شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها حمله می‌کنند، آنها را شکنجه می‌دهند، خشونت جنسی علیه آنها مرتکب می‌شوند، اموال و احشام آنها را به سرقت می‌برند، خانه و مدارس آنها را در سایه جنگ مداوم در غزه تخریب می‌کنند و آنها را در صورت عدم ترک دائمی محل زندگی خود به قتل تهدید می‌کنند.

میزان حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در سال ۲۰۲۳ از زمانی که سازمان ملل ثبت این حملات را از سال ۲۰۰۶ شروع کرده، به بالاترین سطح خود رسیده است.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد پس از شروع جنگ غزه، ارتش رژیم صهیونیستی ۵۵۰۰ شهرک‌نشین از نیروهای ذخیره را که دارای سابقه خشونت علیه فلسطینیان است، فراخوانده و آنها را عضو تیپ‌های دفاع منطقه‌ای در کرانه باختری کرده و ۷۰۰۰ هزار قطعه سلاح در اختیار این تیپ‌ها و سایر گروه‌ها قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند شهرک‌نشینان پست‌های تهدیدآمیزی در شبکه‌های اجتماعی مانند «به اردن فرار کنید وگرنه در معرض نسل‌کشی قرار می‌گیرید» و اینکه «روز انتقام فرا می‌رسد» منتشر می‌کنند. سازمان ملل در بازه زمانی بین اکتبر و آوریل بیش از ۷۰۰ حمله شهرک‌نشینان را ثبت کرده است و تقریبا در نیمی از این حملات، نظامیان رژیم صهیونیستی با پوشش نظامی حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما