شناسهٔ خبر: 67615385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دیدار اردوغان و اوربان پشت درهای بسته

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و اوربان، نخست‌وزیر مجارستان روز گذشته و در حاشیه اجلاس سران ناتو در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، دیدار رئیس‌جمهور ترکیه و نخست‌وزیر مجارستان به‌منظور تحکیم روابط دو کشور و گفتگو پیرامون مسائل منطقه‌ای و جهانی در پشت درهای بسته برگزار شد.

در این دیدار، اردوغان بر تلاش صلح‌آمیز ترکیه برای پایان‌دادن به جنگ اسرائیل و اوکراین و همچنین پایان‌دادن به حملات اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد.

اردوغان همچنین با انتقاد از جامعه بین‌الملل اذعان کرد که جامعه جهانی باید تلاش خود برای برقراری صلح در این مناطق را افزایش دهد.

اردوغان در این دیدار همچنین خواستار حمایت مجارستان از ترکیه در فرایند احیای الحاق این کشور به اتحادیه اروپا و توسعه روابط با این اتحادیه در دوران ریاست مجارستان بر اتحادیه اروپا شد. 

اخیراً کشور مجارستان به مدت ۶ ماه، ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است. اوربان، پیش‌ازاین، سفرهایی را به اوکراین و روسیه نیز صورت داده و خواستار آتش‌بس بین این دو کشور شده بود. مجارستان و ترکیه هم اکنون به‌منظور شرکت در اجلاس سران ناتو در واشنگتن آمریکا به سر می‌برند. 

روابط بین ترکیه و مجارستان در سال‌های اخیر با ایجاد شورای همکاری‌های استراتژیک بین دو کشور، گسترش بیشتری یافته است.

نظر شما