شناسهٔ خبر: 67615246 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار وزیر نتانیاهو درباره فروپاشی ائتلاف حاکم

تهران-ایرنا- یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی با اشاره به تشدید اختلافات بین اعضای ائتلاف راستگرای حاکم، درباره فروپاشی ائتلاف و برگزاری انتخابات زودهنگام هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «میکی زوهار» وزیر به اصطلاح فرهنگ رژیم اشغالگر درباره فروپاشی ائتلاف راستگرای حاکم بر رژیم صهیونیستی گفت: ائتلاف ما جلوی چشمان‌مان در حال فروپاشی است.

وی افزود: اگر انتخابات زودهنگام برگزار شود ما شانسی برای پیروزی نخواهیم داشت و باید سال ها از قدرت دور بمانیم.

این مقام صهیونیست با اشاره به مخالفت «ایتامار بن‌گویر» رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» با یک لایحه ارائه شده از سوی حزب حریدی «شاس» درباره اصلاح قانون خدمت اجباری، گفت: اگر ائتلاف از بین برود و انتخابات زودهنگام برگزار شود بن گویر مسئول این شکست خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز از تشدید اختلافات بین بن گویر و اعضای حزب لیکود خبر داد و به نقل از آنها نوشت که «بن گویر احمق است.»

اخیرا، رادیو رژیم صهیونیستی از تلاش نتانیاهو برای همراه کردن بن گویر با دادن وعده حضور وی در کابینه امنیتی خبر داده بود.

رژیم اشغالگر در پنج سال گذشته چندین کابینه عوض کرده و انتخابات های زیادی برگزار کرده است. باوجود این که انتظار می رفت که ائتلاف راستگراها بتواند یک ائتلاف قدرتمند در سرزمین های اشغالی ایجاد کند، این اتفاق رخ نداد و جنگ قدرت بین اعضا از همان لحظه اول تشکیل کابینه شروع شد.

عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر(۱۵ مهر) که به عملیات «طوفان الاقصی» معروف است، جنگ قدرت بین اعضای ائتلاف حاکم را تشدید کرد زیرا در شرایط کمبود نیرو، برخی از اعضای ائتلاف، خواهان فراخوان حریدی ها به خدمت اجباری هستند و برخی دیگر با این موضوع مخالف‌اند.

کمبود نیروی انسانی در ارتش رژیم صهیونیستی و تلاش کابینه برای لغو معافیت حریدی‌ها (ارتدوکس های دینی) به یک جنجال بزرگ در میان صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی فلسطین تبدیل شده است.

کابینه نتانیاهو از طریق نمایندگان ائتلاف خود در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، اخیرا پیش نویس قانون معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه اجباری را در قرائت اول تصویب کرد.

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است و هر روز نیز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

نظر شما