شناسهٔ خبر: 67612308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری:

داوزدهمین سوگواره احلی من العسل در چهارمحال‌ و بختیاری برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری در نشست هماهنگی برگزاری دوازدهمین سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل" از برگزاری این سوگواره با حضور دانش‌آموزان در پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

ذوالفقار علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: همه ما موظف هستیم ارزش‌های والایی را که امام حسین (ع) به خاطر آن‌ها مبارزه و ایستادگی کرد به نسل جدید و دانش‌آموزان به خوبی و درستی منتقل کنیم.

وی افزود: با توجه به ضرورت آشنایی جوانان و نوجوانان دانش‌آموز با فلسفه ایثار و شهادت و سیره اهل‌بیت (ع) به خصوص یاران سیدالشهدا (ع)، هر ساله برنامه عزاداری با عنوان سوگواره احلی من العسل به یاد نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم‌بن‌الحسن (ع) با حضور دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه اول و دوم برپا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل"، گفت: گردهمایی دانش‌آموزی این سوگواره در سال‌جاری، روز پنجشنبه مصادف با پنجمین روز ماه محرم و بیست‌ویکم تیر با محوریت دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه اول و دوم و هم‌زمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

علیخانی با اشاره با بیان اینکه در این گردهمایی معنوی، هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی به صورت دسته‌های زنجیرزنی و سینه زنی برنامه اجرا خواهند کرد، عنوان کرد: مدیریت و اجرای این برنامه همانند سال‌های قبل بر عهده دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش غیر حضوری این سوگواره، پویش رقابتی در قالب‌های داستان نویسی، شعر، پادکست، مداحی نوغلامان، خطابه خوانی، نقاشی، طراحی پوستر، تصویرسازی، نماهنگ، فیلم کوتاه مستند، عکاسی و خوشنویسی از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود که دانش‌آموزان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال ahlamenalasal@ در شبکه شاد مراجعه کنند.

نظر شما