شناسهٔ خبر: 67612175 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بیش از ۳‌هزار بقعه متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲۰۰ بقعه متبرکه کشور طی ایام محرم خبر داد و گفت: بیشترین موقوفات متعلق به سیدالشهدا (ع) است و امروز در سازمان اوقاف قوی‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه اجرای نیت واقفان متعلق به امام حسین (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام غلامرضا عادل امروز _ چهارشنبه بیستم تیر _ در نشست خبری سازمان اوقاف اظهار کرد: این سازمان افتخار را دارد که در بقاع متبرکه سراسر کشور خدمت‌رسانی کند، اوج این فعالیت‌ها در دهه اول محرم در آستان امامزادگان است.

وی افزود: با توجه به موضوع عاشورا و عزاداری که ریشه در تاریخ ایران اسلامی دارد، برگزاری مجالس روضه‌خوانی و عزاداری تأثیر به‌سزایی در احیای فرهنگ اهل بیت (ع) و نشر معارف قرآنی دارد.

سخنگوی سازمان اوقاف گفت: امروز شاهد آن هستیم که بزرگترین اجتماعات مردمی از سوی شیعیان و نیز سایر پیروان آئین مختلف جهان در ایام محرم و اربعین انجام می‌شود، در ایام اربعین هر سال اقوام و قومیت‌های مختلف و پیروان دیگر آئین دینی و مذهبی به ساحت اباعبدالله (ع) ارادت داشته و در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور دارند.

وی ادامه داد: در ایران اسلامی نیز مردم از دیرباز ارادت خاصی به برپایی جلسات عزاداری و روضه‌خوانی اباعبدالله (ع) به شیوه‌های سنتی داشته‌اند. سازمان اوقاف در حوزه‌های مختلف و در کنار نهادهایی همچون هیئت‌های مذهبی و سازمان‌های فرهنگی به دنبال اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی و عزاداری بوده است. امروز سازمان اوقاف بیشترین برنامه‌ها را در حوزه نیات واقفان در راستای عزاداری سیدالشهدا (ع) دارد.

عادل اضافه کرد: امسال نیز سازمان اوقاف همانند گذشته طرح بصیرت عاشورایی، ویژه برنامه‌های ایام محرم در امامزادگان و طرح شمیم حسینی ویژه اجرای نیات واقفان را در حوزه عزاداری سیدالشهدا (ع) اجرا می‌کند. در جلسات برگزار شده با وعاظ و مداحان، ۲۵۰ نفر از چهره‌های مطرح این عرصه در این جلسات حضور پیدا کرده و پیشنهاداتی برای محتوابخشی به برنامه‌های سال جاری ارائه کردند.

سخنگوی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: در طرح بصیرت عاشورایی که از ۱۷ تیرماه آغاز شده و تا ۱۴ شهریور سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ۳۲۰۰ بقیه متبرکه اجرا می‌شود. در ابتدای ماه محرم نیز مراسم فضاسازی و سیاهپوشی محیط بقاع متبرکه برگزار شد. اقامه مجالس عزا، سخنرانی، عزاداری و اطعام عزاداران در قالب این طرح انجام می‌شود و تعداد ۲۲۰۰ مبلغ نیز در راستای اجرای این طرح در امامزادگان سراسر کشور حضور خواهند داشت.

وی اظهارکرد: تولید محتوای لازم برای طرح بصیرت عاشورایی انجام شده و در اختیار بقاع قرار گرفته است. همچنین، برگزاری همایش احلی من العسل در ۵۲۰ بقعه طی روز ششم محرم، برپایی همایش شیرخوارگان حسینی طی روز جمعه، ۲۲ تیرماه در ۹۸۰ بقعه، برپایی خیمه معرفت در ۳۰۰ بقعه ویژه کرسی پاسخ به شبهات و احکام و برنامه‌های ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های ویژه طرح بصیرت عاشورایی است.

نظر شما