شناسهٔ خبر: 67593288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۳۸۰ امامزاده اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان–ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: برنامه‌های ایام محرم و صفر در قالب «سوگواره بصیرت عاشورایی» در بیش از ۳۸۰ امامزاده استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این برنامه‌ها جایگاه و ابعاد قیام سیدالشهدا و نهضت عاشورا در امامزاداگان اصفهان در ایام محرم برای همه اقشار جامعه بویژه نوجوانان و جوانان تبیین و تشریح خواهد شد.

وی تصریح کرد: جامعه نیازمند نسل عاشورایی است و پرورش گام به گام کودکان و نوجوانان از سنین پایه و بر اساس مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا موجب سالم‌سازی جامعه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان همچنین با اشاره به اعزام روحانیان و اساتید حوزه و دانشگاه به امامزادگان استان گفت: در این بقاع، خیمه‌های معرفت راه‌اندازی شده است که روحانیانی که تخصص ویژه در حوزه کودک و نوجوان دارند در آنها مستقر می‌شوند و به تبیین مسائل قرآنی و معارف عصمت و طهارت می‌پردازند.

وی، استمرار و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای عاشورا و الگوگیری از آنها و اجرای امینانه نیات واقفان با استفاده حداکثری از ظرفیت هیات‌ها را از دیگر اهداف برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام بلک افزود: در تمام بقاع بحث آماده‌سازی صحن‌ها و تابلوهای نمایشگاهی و مراسم سیاه‌پوش کردن سنتی جایگاه‌ها در صحن بقاع و دعوت از دسته‌جات عزادار برای استفاده از این جایگاه انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی گفت: این مراسم روز جمعه ۲۲ تیر مصادف با پنجم محرم‌الحرام در بقاع متبرکه شاخص با حضور بانوان و نوزادان شیرخوار و تمام عاشقان حسینی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان همچنین از برگزاری همایش رهروان زینب(ع)‌ همزمان با ۱۲ محرم و ویژه برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورا و شام غریبان را از دیگر برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان استان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در استان اصفهان ۷۱۸ امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد.

نظر شما