شناسهٔ خبر: 67611486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان‌رضوی: فرآیند اخذ مالیات باید دقیق و عادلانه باشد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: فرآیند اخذ مالیات باید دقیق، عادلانه و با احساس رضایت از طرف مالیات‌دهنده همراه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه همزمان با گرامیداشت هفته فرهنگ مالیاتی و بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان افزود: باید اداره کشور با مالیات صورت گیرد و منابع درآمدی نباید در بخش‌های اداری کشور خرج شود، زیرا این اقدام باعث می شود پروژه‌ها، کارهای زیرساختی و عمرانی معطل بماند.

وی در عین حال بیان کرد: برای حل مسائل و عقب ماندگی‌ها «واگذاری سنواتی و استفاده از منابع عمومی و دولتی» تنها راه حل نیست و تلاش ما بر این است که منابع جدید را مبتنی بر ظرفیت‌های استانی معین دنبال کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای جبران کمبودهای استان موضوع مولدسازی را در دست پیگیری و اجرا داریم، افزود: پنج بسته مولدسازی را با تاکید بر منابع ملی و شرکت های وابسته مشخص کرده ایم که در اختیار دستگاه‌ها قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: از تولید کنندگان و کسانی که در اقتصاد نقش دارند باید اخذ مالیات صورت گیرد و بر این اساس، اگر اخذ مالیات دقیق نباشد باعث کندی در کار می‌شود.

نظری با قدردانی از اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی و ضرورت ترویج فرهنگ مالیاتی ابراز کرد: کار شما یک دستاورد شاخص در عملکرد دولت شهید جمهور است.

وی همچنین از شناسایی ۱۶۵ هزارو ۳۰۴ مودی جدید مالیاتی و تحقق ۱۰۰ درصد اخذ مالیات بدون اینکه بر مودیان قبلی بار مالی جدید داشته باشد، ‌خبر داد.

۱۶ تا ۲۲ تیرماه هفته فرهنگ مالیاتی در کشور نامگذاری شده است.

نظر شما