شناسهٔ خبر: 67611437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید آبفای همدان بر کاهش مصارف غیرضروری آب

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به ماندگاری گرمای هوا و افزایش مصرف آب تاکید کرد: شهروندان مصارف غیرضروری آب از جمله شستشوی حیاط و اتومبیل با آب شرب را کاهش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کاهش مدت زمان استحمام، عدم آبیاری باغچه منازل با آب آشامیدنی، نصب سایبان برای کولرهای آبی، استفاده از تجهیزات کاهنده برای مصرف بهینه آب، استفاده از تجهیزات پمپاژ استاندارد و آبیاری در ساعات اولیه شب تا بامداد از جمله روش‌های مدیریت مصرف آب است.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف آب نه به معنای کم‌مصرف کردن بلکه به مفهوم مصرف بهینه بوده و مصرف بهینه آب نیز زمینه‌ساز عبور از تابستان گرم امسال در همدان است.

بختیاری فر با اشاره به اینکه بر اساس بارش‌هایی که در سال آبی جاری داشتیم، در حال حاضر مشکلی برای تأمین آب شرب در استان همدان وجود ندارد، هشدار داد: مشارکت مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه آب، ضروری است.

وی از تمامی مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان خواست که به موضوع صرفه‌جویی مصرف آب برای گذر بدون مشکل و نگرانی از تابستان گرم پیش‌رو، توجه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکید کرد: مردم می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف، ما را در ارائه خدمات پایدار در حوزه تأمین آب یاری کنند و صرفه‌جویی باید از نگاه مقطعی تبدیل به یک فرهنگ بومی و اجتماعی در همه ابعاد زندگی ما شود.

در حال حاضر همه شهرهای استان همدان و ۸۲۷ روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده اند.

به گزارش ایرنا، شرکت آبفای استان همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.

نظر شما