شناسهٔ خبر: 67610788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

با مصرف بهینه‌ آب در تابستان احتمال قطعی به حداقل می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب، به معنای کم‌مصرف کردن نیست بلکه به مفهوم مصرف بهینه است و مصرف بهینه آب زمینه‌ساز عبور از تابستان امسال در همدان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر ظهر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس بارش‌هایی که در سال آبی جاری داشتیم در حال حاضر مشکلی برای تأمین آب شرب در استان همدان وجود ندارد اما با توجه به افزایش و ماندگاری گرمای هوا و به تبع آن افزایش مصرف، مشارکت مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه آب، ضروری است.

وی افزود: کاهش مصارف غیرضروری آب از جمله شستشوی حیاط و اتومبیل با آب شرب، کاهش مدت زمان استحمام، عدم آبیاری باغچه منازل با آب آشامیدنی، نصب سایبان برای کولرهای آبی، استفاده از تجهیزات کاهنده برای مصرف بهینه آب، استفاده از تجهیزات پمپاژ استاندارد (مخزن ذخیره و پمپ) و آبیاری در ساعات اولیه شب تا بامداد از جمله روش‌های مدیریت مصرف آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب، زمینه‌ساز عبور از تابستان گرم امسال است؛ بنابراین از تمام مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان درخواست داریم که به موضوع صرفه‌جویی مصرف آب برای گذر بدون مشکل و نگرانی از تابستان گرم پیش‌رو، توجه کنند.

بختیاری فر اضافه کرد: مردم می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف، ما را در ارائه خدمات پایدار در حوزه تأمین آب یاری کنند و صرفه‌جویی باید از نگاه مقطعی تبدیل به یک فرهنگ بومی و اجتماعی در همه ابعاد زندگی ما شود.

نظر شما