شناسهٔ خبر: 67608640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد

احرای طرح‌های اضطراری و ویژه آبرسانی در ابهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: چندین طرح اضطراری و ویژه در ابهر با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال در راستای رفع تنش آبی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی‌محمد نادرخانی، امروز_ چهارشنبه بیست‌ویکم تیر- در جریان بازدید از برنامه آب‌رسانی به روستاهای استان اظهار کرد: انتقال چاه شمال ابهر به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال از جمله این طرح‌هاست که تاکنون ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال‌جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: با تکمیل این پروژه مناطق شناط، شریف‌آباد و شمال ابهر با جمعیتی افزون بر ۶۰ هزار نفر از تنش آبی خارج می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در جنوب شهر ابهر نیز حفر و تجهیز سه حلقه چاه در حال انجام است که یک حلقه تکمیل و دو حلقه دیگر نیز در سال‌جاری وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان ادامه داد: این سه طرح با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در دست اجراست.

نادرخانی تصریح کرد: در سال‌جاری خط انتقال این چاه‌ها به طول ۳.۵ کیلومتر و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال احداث و وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: به منظور تکمیل طرح آب‌رسانی به شهر ابهر یک باب مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال با تأمین بخشی از اعتبار آن در سال‌جاری اجرا می‌شود.

نادرخانی خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح، جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر در شهرک‌های جنوب ابهر از تنش آبی خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها و محدودیت در منابع تأمین، میزان برداشت از سد کینه ورس به عنوان یکی از منابع تأمین آب شرب ابهر به یک سوم کاهش پیدا کرده است که در این راستا طرح‌های رفع تنش در ابهر اجرا می‌شود.

نظر شما