شناسهٔ خبر: 67608468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور استاندار آذربایجان غربی:

۵۱ کیلومتر راه روستایی در ماکو به بهره برداری رسید

ارومیه- بهره‌برداری از ۵۱ کیلومتر راه روستایی در پلدشت به همراه چندین طرح دیگر با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی پیش از ظهر چهارشنبه در شهرستان ماکو آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر استاندار آذربایجان‌غربی به ماکو بهره‌برداری از بهسازی و آسفالت محور روستایی شوربلاغ به شوط لو و قره تپه و قریشکاک در پلدشت آغاز شد.

اجرای این طرح در این ۲ محور از مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به منطقه آزاد ماکو بوده که در مجموع بیش از ۵۱ کیلومتر راه روستایی با اعتبار هزینه شده بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و به بهره برداری رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از مجتمع کشت و صنعت دشت زیدون به عنوان بزرگترین باغ گردو و پسته خاورمیانه در ماکو بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام شده برای ایجاد و توسعه باغ منحصر به فرد این مجتمع قرار گرفت.

کاشت ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر و برنامه ریزی برای افزایش آن به یک میلیون اصله نهال تا پنج سال آینده، از جمله برنامه‌های توسعه‌ای این مجتمع به شمار می‌رود.

مجموعه کشاورزی ۲ هزار هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجرا شده و برای ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

در ادامه سفرهای شهرستانی و بررسی روند اجرای مصوبات سفرها، استاندار آذربایجان غربی با حضور در شهرستان ماکو و با بازدیدهای میدانی از مناطق مختلف این شهرستان، ضمن بررسی مسائل و مشکلات، روند اجرای مصوبات سفر قبلی به این شهرستان را بررسی می‌کند.

برگزاری جلسه بررسی روند اجرای مصوبات سفر شهرستانی، شورای مبادلات مرزی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بهره برداری ازچند طرح عمرانی، بازدید میدانی از مناطق محروم، از جمله برنامه‌های سفر به شهرستان ماکو است.

با دستور استاندار آذربایجان غربی هم زمان با این سفر میز ارتباطات مردمی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل مسجد حضرت ولیعصر (عج) شهر ماکو از ساعت ۱۰ تا ۱۲ امروز برگزار می‌شود و مردم ماکو می‌توانند برای طرح مسائل و مشکلات و پیشنهادات خود و دیدار چهره به چهره با مدیران مربوطه به محل مسجد حضرت ولیعصر (عج) مراجعه کنند.

نظر شما