شناسهٔ خبر: 67607584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان همدانی خریداری شد

همدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان استان به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا بهراملو روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: خرید تضمینی گندم در ۵۵ مرکز در استان ادامه دارد و یک هزار و ۸۰۰ کمباین نیز مشغول برداشت گندم کشاورزان هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به بارش های مناسب در سال جاری استان همدان بتواند بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم برداشت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد: مراکز خرید جو استان نیز تاکنون توانسته اند ۵۰ هزار تن جو از کشاورزان خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار کلزا یک هزار و ۷۰۰ هکتار آن برداشت شده است، یادآور شد: ۶۵۰ هکتار از اراضی استان نیز به کاملینا اختصاص داده شده بود که ۵۰۰ هکتار آن برداشت شده است.

بهراملو با بیان اینکه کشت گیاهان روغنی بصورت قراردادی از کشاورزان خریداری می شود، این مهم را عاملی برای امیدواری کشاورزان به فروش محصول و همچنین رعایت تناوب کشت در اراضی کشاورزی استان عنوان کرد.

وی میزان تولید جوجه ریزی را ۱۰۳ درصد نسبت به برنامه ریزی انجام شده خواند و تاکید کرد: در زمینه گوشت و مرغ منجمد به اندازه کافی در اختیار مردم قرار دارد.

نظر شما