شناسهٔ خبر: 67674242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس ستاد اربعین استان قزوین:

فضای تغییر دولت نباید ذره‌ای در مسیر اربعین تاثیر بگذارد

«کاظمی» گفت: فضای تغییر دولت نباید ذره‌ای در مسیر اربعین تاثیر بگذارد؛ ما تا دقیقه آخر موظف هستیم که مسئولیتی که برعهده ما است را مانند روز اول با همان اراده و عزم دنبال کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «عباس کاظمی» در جلسه ستاد اربعین استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه و اهمیت اربعین، تصریح کرد: اربعین دارای جایگاه ویژه‌ای است و نباید برگزاری مراسم‌های مربوط به آن تحت شعاع موارد مختلف از جمله انتقال دولت قرار بگیرد، برخی تصور می‌کنند به دلیل اتمام دولت سیزدهم مسئله اربعین در حاشیه قرار می گیرد در حالی که جریان اربعین فراتر از این مسائل است و نباید دچار خدشه و اختلال شود.

وی افزود: فضای تغییر دولت نباید ذره‌ای در مسیر اربعین تاثیر بگذارد؛ ما تا دقیقه آخر موظف هستیم که مسئولیتی که برعهده ما است را مانند روز اول با همان اراده و عزم دنبال کنیم.

رئیس ستاد اربعین استان قزوین اظهار کرد: یکی از اقدامات ایام اربعین مراسم دلدادگان اربعین است که در استان برگزار می‌شود، سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه های مردمی باید برنامه های خود را در اسرع وقت ارائه کنند تا هماهنگی های لازم انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به گرما و دمای بالای هوا در کشور عراق، تصریح کرد: گرمازدگی مسئله ای مهم است که باید در خصوص آن تدابیری اندیشید، این مسئله نیازمند این است که مواکب برنامه‌ریزی جدی و در این خصوص ملاحظه داشته باشند، در مرز مهران برای زائران استان قزوین باید موکبی در نظر بگیریم که امکانات اسکان داشته باشد، همچنین به منظور جلوگیری از گرمازدگی انواع نوشیدنی های خنک تهیه شود و صرفا به آب اکتفا نشود تا گرمازدگی مدیریت شود. 

کاظمی یادآور شد: ابعاد رسانه ای فعالیت اربعین و کار فرهنگی نیز باید جدی گرفته شود، ارتباط با رسانه تقویت شود، به طوری که ابزار و ظرفیت رسانه ای استان را به حرکت در بیاورد و فضای استان فضای اربعینی شود. 

وی افزود: اربعین و رفتن به مراسم اربعین به دلیل مجاهدت های مدافعین حرم است که به قیمت سنگینی به دست آمده و ما میراث دار آن شدیم، باید فضای عمومی محلات در استان نیز فضای اربعین را حس کنند، در این ایام مسئله اربعین را به کوچه ها و محلات بکشانیم چرا که اربعین موضوعی است که توانسته باور مردم به موضوعات دینی و مذهبی را تقویت کند.

انتهای پیام/

نظر شما