شناسهٔ خبر: 67607443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظارت ۳۲ تیم دامپزشکی بوشهر بر کشتار ویژه ایام محرم

بوشهر- ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ۳۲ اکیپ و تیم نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی این استان ویژه ایام ماه محرم از جمله مراسم تاسوعا و عاشورا حسینی راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " محمدمهدی سیمرونی " روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نظارت مستمر دامپزشکی در عرضه مواد غذایی در سطح بازار و کشتارگاه‌های طیور و دام در راستای خدمت رسانی به مردم انجام می شود.

وی افزود: تیم‌ها و اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه‌های دام در سراسر استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده خدمات‌رسانی به عموم مردم خواهند بود.

سیمرونی ادامه داد: این تیم‌ها را در قالب ۱۲ اکیپ ثابت، ۲۰ تیم سیار، ۱۳ دامپزشک، ۳۰ بازرس نظارت بهداشتی و ۱۰ ناظر شرعی در همه مناطق استان حضور دارند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی سبب گسترش آلودگی زیست محیطی و انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می شود.

وی یادآور شد: در همین راستا شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‌گرد و یا دلالان دام خودداری کنند و دام مورد نیاز برای ایام تاسوعا و عاشورا حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین درخواست می‌شود تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید

۲۵۸۷ بازدید بهداشتی دامپزشکی در استان بوشهر انجام شد

بیش از ۶ هزار تن آبزیان از استان بوشهر صادر شد

هدیه دولت سیزدهم به دامداران بوشهری‌ با ارائه خدمات رایگان دامپزشکی

نظر شما