شناسهٔ خبر: 67594698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آماده‌باش ۷۸ گروه دامپزشکی برای تأمین امنیت غذایی عزاداران حسینی در خراسان رضوی

لیلا قرایی ترشیزی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از آماده‌باش ۷۸ گروه دامپزشکی برای تأمین امنیت غذایی عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود قربان زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی به استعداد ۷۸ گروه شامل ۴۵ اکیپ سیار و ۳۳ اکیپ ثابت، متشکل از ۵۲ دامپزشک، ۷۸ کارشناس و ۲۸ ناظر شرعی در سطح تمامی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان آماده پاسخ‌گویی به سؤال‌ها، ابهام‌ها و رسیدگی به گزارش‌های مردمی هستند، بیان کرد: شهروندان می‌توانند در مشهد با شماره تلفن‌های ۷۵-۳۵-۳۷۲۵۰۰۲۵ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نمایند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ نیز آماده پاسخگویی و دریافت گزارش‌های شهروندان است.

وی در ادامه با تأکید بر پرهیز از ذبح دام در معابر عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: با توجه به سنت ذبح دام از سوی هیأت‌های عزاداری و برخی از شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و انجام قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا، ضروری است عزاداران از هر گونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

قربان‌زاده ضمن بر شمردن مخاطرات ذبح دام خارج از کشتارگاه گفت: پیش‌بینی تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام و فعال بودن کشتارگاه‌های دام در ایام مذکور شده است.

انتهای پیام

نظر شما